مقام معظم رهبری: "ما در اسلام چیزی به نام آخوند جنتلمن نداریم و این مساله یک بدعت است. حضرت آقا فرمودند که «طلبه ها، شما چه از خانواده های پولدار یا بی چیز باشید اگر مانور اشرافی گری دهید حرام بیّن مرتکب شدید"
ترجمه تفسیری قرآن به زبان فارسی روان مناسب عصر کنونی توسط حجت الاسلام آقای علی ملکی
مدرسه ای که می خواهد فرایند صحیحی برای رسیدن به وضع مطلوب داشته باشد، باید بر سه ویژگی تأکید کند، که عبارتند از: «استقلال، ادب و تعاون» این ویژگی ها در کنار هم می تواند فضای مناسب رشد برای رسیدن به نظم، تحصیل موفق و مراتب عالی معنویت را فراهم کند.
همین طور صحبت می کرد تا این که با یک جمله حرفش را زد: آن ها با این که سن و هیکل شان از تو کوچکتر بود ولی با توکل به خدا چه حماسه هایی آفریدند. تو اینجا نشسته ای و چشمت به آسمانه که کفترهات چه می کنند!!
فردای آن روز همه کبوترها را ردّ کردم. بعد هم عازم جبهه شدم.
از آن ماجرا سال ها گذشت. حالا که کارشناس مسائل آموزشی هستم می فهمم که ابراهیم چقدر دقیق و صحیح کار تربیتی خودش را انجام می داد.
او چه زیبا امر به معروف و نهی از منکر می کرد. ابراهیم آنقدر زیبا عمل می کرد که الگویی برای مدعیّان ام رتربیت بود. آن هم در زمانی که هیچ حرفی از روش های تربیتی نبود.
نقد کتاب احکام و آداب حجاب و عفاف شماره 18 از سری کتاب های فقه و زندگی به سفارش ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در بررسی اجمالی
اولین مؤلفه حوزه انقلابی، تربیت طلاب و فضلا با تقوا می باشد. بی شک امام خمینی با کسب تقوای فردی و اجتماعی در دوران ستم شاهی در تحصیلات حوزوی اش توانست فقیه متأله و متقی ای گردد و با توکل به خدا به نبرد با رژیم پهلوی برآید و مؤسس حکومت جمهوری اسلامی ایران گردد.
رهاسازی کشورازقیدمالکیّت احزاب وحاکمیّت شرع وقانون وشایسته سالاری تنهاراه برگشت وحفظ سرمایه های انسانی
باسرعت پیشرفت های علمی ایران وجهان در علوم پزشکی واختراع وابداع روش ها وتکنیک های جدیددرمان بازنگری درمقررات مجوزطبابت ضروریست.
چرا حامیان اقتصاد سرمایه داری به فکر تسلط بر مدارس و خروج آموزش و پرورش نسل های آینده از حیطه خصوصی حاکمیت افتاده اند؟
چرا قوانین و مقررات قبل از تصویب در مراجع قانونگذاری با شاخص های عدالت اجتماعی و اصول فرهنگ اسلامی و مؤثر در رفع مشکلات حال و آینده مردم مطابقت داده نمی شود؟
توانایی بالقوه ی جوان ایرانی بسیار بالاتر است و اگر قرار بر مقایسه باشد باید بیش از سه دهه ی کنونی ایران با بیش از سه دهه ی آن کشورها بعد از استقلال آنها، مقایسه شود.