کد خبر : 74802

در شبانه روز چند بار خدا را می بینیم؟

این اصل در قلب انسان جاری است؛ که مالک دل انسان یکی بیش نیست؛ یا خدا قرارمی گیرد یا شیطان.
آنچه مسلّم هست؛ امکان مشاهده خدای یگانه و یکتا با چشم سر محال است؛ اما با چشم دل؛ که قلب انسان حریم خدا ست و خواستند در حریم خدا بیگانه را راه ندهیم؛ از جهت دیدن آثار وجود خالقی یکتا و بی همتا و حکیم و مدبّر و رئوف و...در جهان ممکن هست؛ پس برای دیدن خدا باید حریم دل را که خانه خداست؛ هر روز پاکیزه نگه داریم؛ تا با صاحبخانه همراه شویم و یک صدا.
خدای عزّوجلّ درهدایت ما به صراط مستقیم که مسیر انبیاء و ائمه معصوم علیه السلام هست؛ تمام امکانات معنوی و مادی را در اختیار بشر قرار داده و خواست خالق ومالک انسان؛ قرارگرفتن درهمین مسیر و پرهیز از هرگونه انحراف از مسیر خداست؛ تا دل ها پاک مانده وخانه خدا به شیطان اجاره داده نشود.
چون خدای مقتدر می خواهد از هیچ چیز و هیچ کسی جز او نترسیم؛چون همه امور درید قدرت خداست؛ اگر مقهور قدرت و پول ومقام و زور و... انسانهای عاجزی شویم که اگر یک مگس چیزی از آنها را چند متردورترببرد؛ توان پس گرفتن ندارند؛ از صراط مستقیم فاصله گرفته و در راه شیطان و انحراف از مسیرخدا قرار می گیریم. شروع این انحراف همراه با آلوده کردن حریم و خانه خدا و وارد شدن دشمن انسان یعنی شیطان به قلب خود هست.
 
این اصل در قلب انسان جاری است؛ که مالک دل انسان یکی بیش نیست؛ یا خدا قرارمی گیرد یا شیطان.
 
برای این که خدا را با چشم دل ببینیم؛ باید آثار او را در جهان آفرینش با نگاه دقیق و عمیق نگاه کنیم تا جلوه های قدرت و نظم وخالقیّت و رزاقیّت خدای یگانه را در سراسر وجود خود و سراسرهستی و جهان آفرینش دیده و سر تعظیم و تکریم و سپاس فرود آورده وبا یقین و رضایت؛ دل را در اختیار صاحبش قرار دهیم؛ تا هر جا که هستیم و هرچه می بینیم؛ فقط او را ببینیم و فقط برای رضایت و خوشنودی او  تلاش کنیم که فقط کسب رضایت اوست که همیشه ما را در صراط مستقیم نگه داشته و مانع انحراف و حاکمیت شیطان در وجودمان می شود.آنگاه؛ جز او کسی را نمی پرستیم و جز از او استمداد و کمک نمی طلبیم و جز برای او کاری انجام نمی دهیم چون به یقین می رسیم؛ آنکه شایسته پرستش و تعظیم و تکریم و استمداد و دارای قدرت در امور جهان هست؛ فقط خدای خالق وقهّار و مقتدر حکیم هست و لاغیر.
برای شناخت خود و تشخیص مسیرمان؛ کافی است؛ هرلحظه و هر شبانه روز؛ لحظه ای  قبل از حرف و عمل و حرکت و نوشتن هرکلمه ای و امضای هرمطلبی و...؛ دوسوال را از خود بکنیم که :
 
۱- از این کار چه کسی را از خود راضی می کنم خدا یا شیطان؟
 
۲-روز محشر کبری و تبلی السرائر( روزی که همه پرده ها می افتد و باطن و اعمال همه انسانها برای همه آشکار می شود) جوابی خداپسند و خلاصی خود از رسوایی محشر و عذاب خدا دارم یا نه؟
 
ناگفته نماند؛ که اگر حاکمیت در خانه دل ازآن شیطان باشد؛ خود وی در برابر این پرسش ها جوابهای قانع کننده واغوا کننده درست خواهد کرد؛ که خود را همیشه درستکار و امین و مؤمن و خالص و... ببینیم؛ پس؛ خطر عظیم؛ وسوسه های شیطان در شناخت درست و واقعی از خودمان هست؛ که تنها راه نجات و مقاومت وپیروزی در مقابل لشکر شیطان؛ و انتخاب دستورخدا در هرلحظه  از زندگی است؛ لذا؛ راه و رسم زندگی خداپسند ودستور خدا را باید از انبیاء الهی و جانشینان معصوم او یاد گرفته و همان طورکه گفتند عمل کنیم؛ بدون اضافه کردن رأی خود و دیگران و هوای نفس و...؛ در این صورت؛ به طور قطع و یقین؛ خدا  در خانه خود یعنی دل ما قرار گرفته و از این نعمت بی نظیردائمی تا آخرین لحظه زندگی خود بهره برده و راه را از چاه تشخیص و لشکر شیطان را از خود مأیوس خواهیم کرد.
 
پس شناخت خدا را؛ از شناخت وجود خود شروع؛ وقدرت وعلم و نظم ومدبّرخالق را دروجود خود پیدا کنیم.
 
                                                    بسم الله

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی