از جمله اين آثار سوء، يكي دست آلودن به كارهاي پست از نظر شرع و عرف است، به گونه اي كه چنين فردي براي رسيدن به منافع دنيوي به هر كار زشتي دست مي زند.
یکی از ویژگی های مهمی که اسلام و دیگر ادیان آسمانی حتی کسانی که اهل دین داری نیستند برای یک مرد ارزش می دانند غیرت است و تقریباً همه مردان جامعه ما روی ناموس خود حساسیت دارند و ناموس یکی از ویژگی های آشنای فرهنگ ماست.
یکی از موانع اصلی انحراف و یکی از سدهای محکم فرهنگی جامعه ما در برابر فساد و انحراف همین غیرت است.
مهمترین عاملی که بر روی اخلاط تاثیر می گذارد و باعث اختلال بدن می گردد، اعراض نفسانی یا حالتهای روحی و روانی است، او می گوید اگر چیزی به کسی بگویید که عصبانی شود، سریعاً تمام بدنش گر می گیرد، به لرزش می افتد و حرارت در بدنش ایجاد می گردد و تمام ساختار بدنش در چند لحظه دچار تغییر می شود، این حرارت و تغییراتی که ایجاد شده بخاطر آن است که از این کلمه شما رنجیده است،
ای کاش بتوانیم خدا را زودتر از دوربین های مداربسته ببینیم. همه مفاسد اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی و... سر همین یک جمله هست که بعضی ها همه را می بینند جز خدا و دوربین های هشتگانه خدا!
چرا حامیان اقتصاد سرمایه داری به فکر تسلط بر مدارس و خروج آموزش و پرورش نسل های آینده از حیطه خصوصی حاکمیت افتاده اند؟
نوع روابط والدین با یکدیگر و با کودک و شرائط اقتصادی خانواده در نحوه تربیت و میزان تربیت پذیری کودک و شکل گیری وجدان اخلاقی و باورهای دینی و اعتقادی و... وی نقش تعیین کننده دارد.
سیما به فرمایش امام خمینی(ره) دانشگاه ملی هست، در دو دهه اخیر چه شد، که این دانشگاه مروّج فرهنگ بیگانه شده است؟
زیارت عاشورا بیعت با امام حسین است، آیا تاکنون به مفهوم و مصداق بیعت خود با امام حسین توجه کردیم؟
تربیت عمل به آموخته ها و باورهاست.
اجرای اخلاق قرآنی و تربیت اسلامی فرهنگ جبهه را فرهنگ شهید پرور نمود.
برای تربیت انسان مسلمان مورد نظر قرآن، باید روش های تربیتی خاتم النبیین را بکار بست که از خالق انسان آموخته است.
قبل از سن تکلیف حسابرسی از اعمال را به بچه ها یاد دهیم.این روش رفتار فرد را در چهارچوب شرع و قانون قرار داده و زمینه انحراف را تا حد زیادی کاهش می دهد.
آیاوجود این دوربین ها و حسابرسی خدا را باورکرده ایم؟
آیا وجود دستوری از سوی خالق مان ؛ بر مخلوق خود انسان، را باور و دستورات را یاد گرفته ایم؟
آیا در یک سال؛ لحظاتی؛ عمل خود را از منظر این دوربین ها؛دیده ایم؟
آثار تفاوت ظاهر و باطن انسان ها
اولین شاهراه و کلید اصلی بازگشت به اصل خودمان صداقت و یکرنگی است.
اگر عمری گنه کردی، مشو نومید از رحمت
تو نام توبه را بنویس، امضا کردنش با من
در سبک زندگی حسینی ظلم به دیگران حتی در حدّ یک کلمه و ضربه ای به اندازه شاخه گندم جایگاهی نداشته و حقّ الناس بر تمام زندگی حسینیان چنان سایه افکنده که همه از دست و زبان و چشم و... او در امانند و امین مردم و امانتدار مردم هستند و یار مظلوم و دشمن ظالم.
منتظران واقعی ظهور و یاران صادق؛ اندکند ولی پرتوان. همچون میزبان دومی در مثال بالا؛ هرچه در توان دارد برای نزدیک کردن ظهور خرج می کند؛ از زندگی و آبرو گرفته تا جان خود؛ و در جهت رفع موانع ظهور هر تلاش ممکنی را می کند...
منتظر بدون ویژگی های لازم منتظر کلامی هست. مراقبت کامل زبان در صداقت و راستگویی و پرهیز از هرگونه دروغ، برای ایجاد یکسانی قول و عمل و یکدلی و شفافیّت گفتار و اعمال و حذف نفاق و دورویی در کلام و اعمال خود
مگر نه این که خدا در همه حال وکیل مدافع ما هست، و کلّی قانون در قرآن برای حفظ حقوق بندگانش قرار داده تا مانع ظلم و حقّ کشی ما شود و مجازات شدیدی هم برای ظالم و متعدی به حقّ دیگران قرار داده؛ بنده ها هم هر وقت ظلمی دیدند؛ بلافاصله او را به وکیل مدافع همیشگی بدون هزینه و حاضر و ناظر و شاهد در همه جا؛ در آنچه بر او رفته حواله می دهد؛ وکیل قادر و منتقم و عادل و دلسوز هم تا حقّ بنده اش را از ظالم نگیرد.