کد خبر : 85428

دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری

توانایی بالقوه ی جوان ایرانی بسیار بالاتر است و اگر قرار بر مقایسه باشد باید بیش از سه دهه ی کنونی ایران با بیش از سه دهه ی آن کشورها بعد از استقلال آنها، مقایسه شود.

1394/07/22

جدول | نصیحت های پدرانه رهبر انقلاب به نخبگان

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار امروز (چهارشنبه) با نخبگان، جوانان نخبه و مصمم و پرنشاط را برای کشور امیدآفرین خواندند و در ادامه چند سفارش پدرانه به نخبگان داشتند که در جدول زیر مرور شده است::

دریافت جدول: عکس | PDF

 

نصیحت های پدرانه رهبر انقلاب به نخبگان
مطرح شده در دیدار نخبگان جوان ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

۱

نخبگی را یک نعمت الهی دانستن و بجا آوردن شکر این نعمت

این نخبگی را از برکت انقلاب اسلامی نیز بدانید زیرا انقلاب به جوانان ایران شخصیت، هویت و جرأت داد تا نیرو و استعداد درونی خود را به کار اندازند.

۲

ترجیح «روحیه جهادی» بر «روحیه تافته جدا بافته بودن»

یکی از آفت های افراد صاحب امتیاز «احساس تافته ی جدا بافته بودن» است. این، یک بیماری شخصیتی است که نباید بگذارید در شما رشد کند و تنها راه مقابله با آن نیز تقویت «روحیه ی جهادی» و انجام دادن کار با همه ی توان برای خدا و به عنوان یک وظیفه است.

۳

ماندن در کشور به جای رفتن به کشورهای بیگانه با برخی ذهنیت های رفاهی

به جای آنکه خود را در هاضمه ی بی رحم و آزمند جوامع بیگانه، قرار دهید، سازنده ی هندسه ی صحیح سلامت کشور و تضمین کننده ی مغز و سلسله اعصاب و استخوان بندی جامعه ی خود باشید.

۴

مرعوب نشدن در برابر غرب

گرچه غربی ها در مسائل علمی و فناوری پیشرفت های زیادی کرده اند اما نباید مرعوب این موضوع شد زیرا توانایی بالقوه ی جوان ایرانی بسیار بالاتر است و اگر قرار بر مقایسه باشد باید بیش از سه دهه ی کنونی ایران با بیش از سه دهه ی آن کشورها بعد از استقلال آنها، مقایسه شود.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه ای


ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی