کد خبر : 187263

کدامین دست ها بودجه عمومی را ارثیه پدری کرده؟ نقد عملکرد مرکز خدمات قم

آیا وقت آن نرسیده، کلیه مدیران ارشد کشور اعم از دولتی و حوزوی و نهادها و... از بین افراد در عمل متدیّن و کاملا مستقل و انقلابی و بدون وابستگی به هیچ یک از جناح های سیاسی با ظرفیّت شخصیّتی بالا و قوی از نظر عاطفی در برابر انواع وساوس دنیوی انتخاب شده و مانع تداوم حاکمیّت در سایه جریان اصلاحات و سرکوب نیروهای ارزشی و انقلابی با شیوه های غیرانسانی و خلاف شرع و قانون از مجرای مراکز قانونی و رسمی با هزینه از بیت المال و اعتبار مراکز حوزوی و دولتی و ...شد؟
 "آن کسانی که مسئولیّتی دارند و با خون شهداء و ایثار و استقامت و کار و تلاش  سربازان گمنام، نام و عنوانی پیدا کرده اند، مواظب خود باشند."  
                                                                                                 دو روز قبل از شهادت شهید مصطفی ردانی پور62/5/13 
 فرازی از وصیّت نامه اسوه روحانیّت شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور فرمانده سپاه سوم متشکل از سه لشکر و چند تیپ مستقل و مبلّغ و معلّم اخلاق در جبهه  و مدّاح:                                                                                                                                                                 
 "امروز مسئولیّت شما بزرگ و بارتان سنگین است، و باید رسالت خود را که پاسداری از خون شهداست انجام دهید."              
                                                                                                                                                                                                                                                      


امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیّد الشهداء      

مطالب این پست توسّط کارشناس سجای (پاسخگویی تلفنی) مرکز خدمات حوزه علمیّه قم به مدیرکل حراست و بازرسی به شماره ... در تاریخ 95/4/31 جهت پاسخگویی و اقدام لازم ارجاع ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند، مدیرسایت نیز پاسخی دریافت ننموده است. این برخورد، صحّت مطالب و وجود فساد و تبعیض پنهان و آشکار و ارثیه پدری شدن بودجه اختصاص یافته به معیشت طلاّب و باقی ماندن نام حراست و بازرسی بدون انجام وظایف قانونی را ثابت می نماید. اخیرا تصویرنیز در پست زیر قرار نمی گیرد. اطلاع رسانی از کلام امام خمینی و مقام معظم رهبری و نهی از منکر هم بر برخی مضرّ شده است!

طبق لیست مذکوور در ذیل، قبلا هزینه درمان نگارنده نیز حدود سه ماه بعد پرداخت می شد، بعد از قرار دادن این پست، هزینه هیچ یک از اسناد پرداخت نشد! بیمه آسیا طبق توافق از پرداخت امتناع می نماید. هیچ نظارتی به عملکرد مرکز خدمات حوزه علمیه قم و بیمه ها وجود ندارد و همگی به دلخواه عمل کرده ولی گزارش مکتوب و شفاهی را برابر قانون و مقررات می دهند!
ریاست مرکز خدمات حوزه علمیه و سایر مراکز و بیمه ها که از لیست مذکور در ذیل تبعیّت می کنند، در کربلای جنگ نرم ایران در کدامین صف قرار گرفته است؟
کدامین اسلام تاختن و عملیات ساقط کردن و بازی با جان و سلامتی طلّاب انقلابی و آمربه معروف و ناهی از منکر و سربازان جنگ نرم و طلاّب و روحانیّون واقعی را بر مسئولان مرکز خدمات و بیمه مجاز شمرده است؟


نقد عملکرد مرکز خدمات حوزه علمیّه قم و بیمه آسیا

(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟»علق /۱۴

امام سجادعلیه السلام می فرماید: "روز قیامت دست انسان را می گیرند و به اهل محشر نشان می دهند می گویند : هرکس نزد این شخص حقّی دارد ،حقّ خود را بگیرد و هیچ چیز براهل محشردشوارتر نیست که آشنایی را ببیند از ترس این که ادّعای حقیّ نماید"           

  قال الصادق علیه السلام: "الشّیعَةُ ثَلاثَةُ أصْنافٍ؛ صِنْفٌ یَتَزَیَّنونَ بِنا وِصِنْفٌ یَسْتَأکَلُونَ بِنا وَصِنْفٌ مِنّا وَإلَیْنا، یأمَنُون بِأمْنِنا ویَخافُونَ بِخَوْفِنا وَلَیْسوا بِالبُذُرِ المُذَیِّعینَ وَلا بالْجُفاةِ الْمُرائینَ، إنْ غابُوا لم یُفْقَدُوا وَإنْ شَهِدُوا لَمْ یُؤبَه بِهِمْ أولئکَ مَصابیحُ الهُدی"

"شیعه سه دسته اند؛ گروهی به وسیله ما زینت می یابند [و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می دهند] و گروهی به وسیله ما می خورند [و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار می دهند] و گروهی از ما و به سوی ما هستند، با امنیّت ما آرامش می یابند و با ترس ما ترسانند، بذر [های کاشته شده اسرار را] پخش نمی کنند و در برابر جفاکاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند کسی سراغ آنها را نمی گیرد و اگر آشکار باشند به آنها اعتنا نمی شود [یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند.] آنها چراغ های هدایتند."   محسن فیض کاشانی، المحجّة البیضاء، ج4، ص356         

آیا وقت آن نرسیده، کلیه مدیران ارشد کشور اعم از دولتی و حوزوی و نهادها و... از بین افراد در عمل متدیّن و کاملا مستقل و انقلابی و بدون وابستگی به هیچ یک از جناح های سیاسی با ظرفیّت شخصیّتی بالا و قوی از نظر عاطفی در برابر انواع وساوس دنیوی انتخاب شده و مانع تداوم حاکمیّت در سایه جریان اصلاحات و سرکوب نیروهای ارزشی و انقلابی با شیوه های غیرانسانی و خلاف شرع و قانون از مجرای مراکز قانونی و رسمی با هزینه از بیت المال و اعتبار مراکز حوزوی و دولتی و ... شد؟  

                                                      


بررسی اجمالی از تعداد مراجعین طلاب و روحانیون به دفاتر مراجع تقلید و علماء و دفتر رهبری و مؤسسات خیریّه و افراد خیّر با درخواست کمک مالی در وضعیّت بحران مالی و عدم توان تأمین ضروریّات زندگی و نیز عدم تمایل خانم ها به ازدواج با طلاب و روحانیّون غیرشاغل در مراکز دولتی و ارگان ها و نهادهای رسمی به دلیل نداشتن حقوق و مزایای دائمی و سختی معیشت و مشکلات مالی دائمی، و نیز مشکل مالی به دلیل کثرت، اوّلین مسئله تداعی شده در ذهن پزشکان و... به محض  مشاهده دفترچه بیمه و خود طلاب و نیز عدم تمایل ازدواج برخی آقایان با خانم های طلبه به دلیل عدم برخورداری از شهریّه ماهانه  و مشخص نبودن وضعیّت شغلی  حتّی عدم توان پرداخت حقّ بیمه سازمان تأمین اجتماعی و استفاده از حقوق بازنشستگی و انصراف های روز افزون با افزایش صعودی سالانه حقّ بیمه،  نشانگر عدم موفقیّت مرکز خدمات حوزه علمیّه قم  در انجام وظایف محوّله از سوی مقام معظم رهبری در تأمین نیازهای مالی ضروری و حداقلی طلاب می باشد.

در این میان، مقام و شهرت و میزان تعریف و تمجید از ریاست و عملکرد وی و سایر مسئولان و سکوت و عدم بیان ایرادها و ترک امر به معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از اقدامات تلافی جویانه و قطع امکانات و یا معطلی و... و جنسیّت ( یکی از نگرانی های بجای خانم های بیوه یا مجرد، زمان از کار افتادگی هست که از هیچ جا دریافت مالی نخواهند داشت، چون، برخی آقایان در مرکز خدمات خانم ها را با وجود آقایان هویّت می دهند!! اخیرا با ایجاد محدودیّت در عضویّت، مانع استفاده خانم ها از بیمه تأمین اجتماعی شده و به محض عدم پرداخت حقّ بیمه که اکنون به پنجاه هزار تومان رسیده سلب عضویّت می کنند) در میزان دریافت انواع خدمات بسیار مؤثر و حتی کلید پرداخت هزینه درمان با دستور فوری شفاهی ریاست بوده و هست.

هرچه زبان و قلم همچون نگارنده، تیزتر و برّنده و تأثیرگذار در روشنگری مردم و مقایسه تطبیقی عملکرد جریان اصلاحات و مهره های آن با اسلام و اصول ذی طلبگی و مقررات مدوّن و قانون مصوّب کشورباشد، ممانعت از دریافت خدمات که حقّ همه طلاب هست، شدیدتر و دائمی تر می شود!

راهکار های غیرانسانی در مقابله و سرکوب نیروهای ارزشی و انقلابی

وضعیّت مذکور از چندین سال قبل تاکنون موجب شکل گیری دو نوع لیست در پرداخت هزینه های درمان شده که عده ای رأس 10 الی 15 روز طبق قرارداد  با بیمه آسیا قبلا بیمه سینا همچون حساب بانکی، هزینه درمان را دریافت می کنند، ولی عدّه ای دیگر به دلیل مخالفت با هرگونه حزب بازی و گروه گرایی و فعّالیت و عضویّت در جریان اصلاحات و عدم پذیرش مهره بودن در مراکز حوزوی و دولتی و نهادها و ارگان ها و... و آمر به معروف و ناهی از منکر در سطوح مختلف در حدّ توان علمی و اجرایی در معضلات ناشی از سیاست بازی و گروه گرایی و ویژه خواری و ... در کشور، حداقل 40 روز تا 3 ماه بعد از پی گیری های متعدد هزینه درمان دریافت می کنند! تا حدّی که در اوج بیماری و احتمال خطر جانی برای روحانی، از ارتقاء فرهنگ سلامت و بهداشت و... خبری نبوده و از پرداخت هزینه درمان نیز جلوگیری می شود! چون اسم وی در لیست مذکور وارد شده و کارمندان بیمه طرف قرارداد با مرکز خدمات، موظّف به رعایت این مهم!! هستند. همین میزان زمان تأخیر را بازرس بیمه مرکز خدمات و نیز مسئول ... اذعان نموده اند،لذا، اطلاع کافی از نحوه تبعیض در پرداخت هزینه درمان دارند!!

همه اسناد پزشکی از سراسر کشور به بیمه آسیا در تهران ارسال و آنها طبق لیست مذکور با توافق نامه فیمابین با مرکز خدمات قم، اقدام به پرداخت هزینه درمان می کنند و اعتراض به مسئولین مراکز و درمان مراکز خدمات قم و شهرستان ها بی نتیجه هست، چون این توافق نامه اساس پرداخت هزینه درمان و یکی از الطاف بیکران مرکز خدمات به بیمه طرف قرارداد و ظلمی عظیم به اعضای لیست تولید ریاست مرکز خدمات می باشد. لازم به ذکر است، لیست پرداخت دوگانه و ظلم به برخی، در مرکز خدمات حوزه علمیه قم و اصفهان و تبریز و .. اعمال می گردد.

در شکایت طلبه ای به بازرسی بیمه آسیا در عدم پرداخت هزینه درمان و توقّف معالجه به دلیل عدم امکان پرداخت هزینه ها و احتمال خطر و عمل جراحی اورژانسی، معلوم می شود بازرسی بیمه آسیا تنها عنوانش باقی مانده و  این تبعیض علنی و عامل اصلی عدم پرداخت، همین لیست  بوده و بیمه خاطی تلقی نمی گردد!!چون به دستور ریاست تفاهم غیرعلنی شفاهی شده است. البته از وجود این لیست معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات قم که قبلا مدیرکل حراست!! بودند، اظهار بی اطلاعی! ولی بازرسی امور بیمه مرکز خدمات مطلّع بوده و تبعیض در پرداخت هزینه درمان را پذیرفته اند!! حتّی با شکایت به دفتر مقام معظم رهبری و ...، هیچ کس توان مخالفت و پرداخت به موقع و خروج اسم فردی از این لیست را ندارد!!چون برخی اسامی از سوی رؤسا و دوستان حزبی ابلاغ شده است!

به خاطر وجود همین لیست، روحانی مذکور در فوق، که از اسفند به دلیل آسیب های اجتماعی ناشی از بازی های حزبی فاقد درآمد شده است، مستمری برقرار شده و بخشی از بدهی وام پنج میلیونی مسکن بخشوده شده ولی مبلغ یک میلیون و دویست هزارتومان را علیرغم درخواست دفتر رهبری حذف نکردند. مرکز خدمات گفته باید بدهی باشد!! نمی شود!! حذف کنیم. 

چندین ماه قسط کم می کنند ولی از کلّ بدهی کم نمی شود! اخیرا 40 هزارتومان به مبلغ مستمری در اثر پی گیری ها اضافه شد، ولی در مورد این روحانی اقساط ماهانه را افزایش دادند تاعملا افزایش مستمری تأثیری نداشته باشد!!

بعد از قرار دادن این پست، مبلغ اضافه شده به مستمری ها را از این روحانی حذف نمودند!

مکرر اعداد صندوق جدول قرض الحسنه و مستمری و ... در سامانه سخای مرکز خدمات تغییر می کند تا مبلغ نهایی خیلی کم شود!! از مردادماه مبلغ اضافه شده به مستمری ها نسبت به این طلبه کسر شده و مبلغ نهایی پرداختی مردادماه 180هزار تومان درج شده است! در حالی که 24 ساعت قبل مبلغ نهایی 320 هزار تومان درج شده بود!همچنان اعداد تغییر می کنند و آنچه مفقود هست، پاک دستی و صداقت و نیّت خالص در خدمات دهی و نوکری برای حفظ میز به هر قیمت و.... 

 در حالی که مرکز خدمات حوزه علمیّه قم و سایر مراکز خدمات در کشوراز 95/5/1 الی 95/5/15 تعطیل می باشد، و نیز علیرغم کسرمبلغ اقساط از مبلغ مستمری به شرح مذکور در فوق، پیامکی در تاریخ 95/5/10 با متن زیر به این طلبه ارسال شده است: " روحانی محترم با عنایت به مصوّبه جدید مرکز مبنی بر اجرایی نمودن وثیقه ضمانتی بدهکاران جهت پرداخت اقساط معوقه خود در اسرع وقت به واحد مطالبات مرکز خدمات حوزه های علمیّه مراجعه فرمائید." دریافت ساعت 18:02:43

ارسال پیامک تأخیر در ساعات و روزهای تعطیل در پرداخت اقساط هم زمان با کسر از مستمری همچنان ادامه دارد! در مرکز خدمات حوزه علمیّه قم رسم مسلمانی به شدت نایاب شده است.

کپی از سامانه سخا 95/7/26 شب پرداخت نهایی 480000 تومان با محاسبه 3 ماه عدم پرداخت 40000 تومان افزایش مستمری همه 

مهر

۳۶۰۰۰۰۰

۱۲۰۰۰۰۰

۰

۰

۰

۴۸۰۰۰۰۰


کپی از سامانه سخا 95/7/27  شب ساعت 19:75 پرداخت نهایی 270000 تومان


مهر

۳۶۰۰۰۰۰

۱۲۰۰۰۰۰

۰

۲۱۰۰۰۰۰

۰

۲۷۰۰۰۰۰


کسر از مستمری به مبلغ 2100000 ریال بابت وام ولی یک ریال هم از مبلیغ زیر کسر نشده و مکرر با ارسال پیامک تهدید به اجرا گذاشتن اسناد وثیقه می شوند. با کسر چندین قسط در هر ماه با افزایش مداوم تعداد کسری بابت قسط و امتناع از بخشودگی وام باید تاکنون تمام می شد. هرچه مبلغ مستمری بیشتر می شود مبلغ قسط ها را هم زیاد می کنند مبادا پولی دست طلبه برسد!

یزید صفتی و کینه توزی و بازی در زمین سیاست بازی های حزبی از عملکرد خصمانه ریاست مرکز خدمات که با شکایت طلبه مذکور به دلیل تبانی با عوامل جریان اصلاحات در دفتر تبلیغات اسلامی قم بعد از... میز ریاست را از دست داد، کاملا هویداست.

کاردکس وام  95/7/27 کپی از سامانه سخا شب ساعت 19:75


صندوق قرض الحسنه مستقل


۱۰,۰۰۰,۰۰۰

۱,۷۵۰,۰۰۰

۷

تسويه نشده

۰۰-قم


خريد سخت افزار


۷,۰۰۰,۰۰۰

۱,۴۰۰,۰۰۰

۴

تسويه نشده

۰۰-قم










کاردکس عمومی کپی 27/7/95 ساعت 20:14 تفاوت فاحش تعداد اقساط و مبلغ باقیمانده (با رنگ قرمز مشخص شده)  



صندوق قرض الحسنه مستقل

۱۰,۰۰۰,۰۰۰

۱,۷۵۰,۰۰۰

۷

قم


                   

خريد سخت افزار

۷,۰۰۰,۰۰۰

۳,۵۰۰,۰۰۰

۱۰

قم


علیرغم حمایت مقام معظم رهبری و دستور به حمایت از نیروهای ارزشی انقلابی، این همه بغض و کینه و یزید صفتی برای ساقط کردن روحانی که در کارنامه اش جز خدمت به اسلام و مسلمین و امر به معروف و نهی از منکر و تحمّل تبعات ناشی ازعدم آزادی پس از بیان و بازی های حزبی و سیاسی کاری و... چیزی مشاهده نمی شود، جز در صف یزیدیان جایی دیگر پیدا می شود؟ 

استفاده از خدمات اداره نخبگان مرکز خدمات حوزه علمیّه قم که نگارنده بیش از شرائط  مدوّن را داراست، تابع همین لیست بوده و شامل محرومیّت شده و مکرر مدارک و سوابق علمی از پرونده ناپدید می شود، تا ظاهرا بنابر مدارک موجود شامل نشود!! امکان تدریس در حوزه علمیّه به ویژه در حوزه علمیّه خواهران قم، نیز بستگی به عدم وجود اسم در چنین لیست هایی دارد! بعد از انجام مراحل قانونی گزینش استاد در دو حوزه علمیّه بزرگ قم و قبولی، در حین برنامه ریزی برای تدریس روش تحقیق، وجود اسم نگارنده درچنین لیستی معلوم و موضوع تدریس علیرغم استقبال به خاطر نیاز شدید به تدریس کارگاهی، در یک جا مسکوت و در جایی دیگر اعلام عدم نیاز نمودند!!

خداوند حکیم به همین دلایل هست که در قرآن هرگونه حزب گرایی و گروه بندی را منع نموده است.

چرا رسم مسلمانی به شدّت کمیاب شده است؟

آیا وضعیّت واقعی ملموس بر بسیاری طلاب با کلمات بیان شده در جلسه  تصویب تفاهم نامه بیمه آسیا و مرکز یکسان هست؟

چه میزان تلاش برای رضایت اکثریّت طلاب تحقق یافته است؟

آیا رضایت طلاب موضوعیّت دارد؟!

آیا هزینه های کلان گردهمایی های بی نتیجه بر اصلاح معیشت طلاب، مصداق حقّ الناس نیست؟

آیا وضعیّت موجود مرکز خدمات، نشانگر فساد پیدا و پنهان مالی و مدیریّتی نیست؟  

چرا مسئولان سابق در مناصب مدیریتی که با اهداف و دستورات شفاهی و عملکرد ریاست مرکز موافق نبوده و همکاری نکردند، حذف شدند؟

چرا در پرداخت هزینه درمان و هزینه های ضروری و وام و... محدودیت شدید و تبعیض و کمبود بودجه وجود دارد ولی برای پرداخت هزینه های غیرضروری و بی ارتباط به معیشت طلاب و صرفا تبلیغات شخصی  بودجه فراوان وجود دارد؟!!

کدام مقررات قانونی مرکز خدمات را مجاز به استفاده بودجه معیشتی طلاب در تحصیل همسران طلاب نموده است؟ 

چرا ...

قم: تفاهم نامه مرکز خدمات و دانشگاه علمی کاربردی                                   

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۰۸

روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قم به اطلاع می رساند ، به منظور ارتقای سطح علمی همسران محترم طلاب و روحانیون معزز استان قم با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته تفاهم نامه ای ما بین مرکز خدمات حوزه های علمیه قم و دانشگاه علمی-کاربردی منعقد شده و مقرر گردید در گام اول همسران گرامی طلاب و روحانیون محترم جهت ادامه تحصیل خود از 5 دانشکده منتخب از بین دانشکده های علمی-کاربردی استان قم(به شرح جدول ذیل) با شرایط و تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت کمک هزینه تحصیل به مبلغ 2.000.000 ریال به ازای هر ترم تحصیلی توسط مرکز خدمات حوزه های علمیه (لازم به ذکر است کمک هزینه مذکور در پایان هر ترم تحصیلی و ثبت نمرات واحدهای اخذ شده می باشد، حداقل معدل ترم برای دریافت کمک هزینه 14 می باشد) ارائه می شود.
· دانشجویان می توانند از تسهیلات وام دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه جامع علمی-کاربردی بهره مند گردند.(مبلغ 3.000.000 ریال هر ترم و بازپرداخت بعد از فارغ التحصیلی)




تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۰۱


اولین گردهمایی رابطین بیمه تکمیلی مراکز خدمات سراسر کشور برگزار شد

اولین گردهمایی رابطین بیمه مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با هدف ارتقا سطح آموزش در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات روز پنج شنبه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در این مراسم برگزاری جلساتی با هدف بررسی نحوه خدمت رسانی به جامعه هدف را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: شرط موفقیت هر انسانی مراقبت و محاسبه عملکرد است که در آموزه های دینی نیز بر آنها تأکید شده است.

در این مراسم دکتر کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه آسیا ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مرکز خدمات گفت: در این قرارداد ما به کسانی خدمت می کنیم که ستون نظام و سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستند.
وی بیان کرد: پس از انعقاد قرارداد با مرکز خدمات به حضرت ولی عصر(عج) و اهل بیت(ع) متوسل شدم تا در خدمت به طلاب و روحانیون سربلند باشیم. ...

در پایان این گردهمایی نیز از رابطین فعال نیز تجلیل به عمل آمد.

حرف زدن بدون عمل چه آسان شده و بنا نیست قول و عمل و وضعیّت موجود تحت مدیریّت، یکسان شود.


تفاهم نامه مرکز خدمات و بیمه آسیا تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۱


رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیّه در این جلسه با اشاره به ابتکار و نوآوری در بنگاه های اقتصادی بیان کرد: این نوآوری می تواند روش و ابتکاری را به خرج دهد که در مقایسه با بنگاه های دیگر قابل قیاس نباشد و بحمدالله شرکت بیمه آسیا، یک نوع آوری در صنعت بیمه به وجود آورده است.

در این جلسه معاون سلامت و امور بیمه ها با بیان اینکه پس از یک سال همکاری با شرکت بیمه آسیا به تجارب مهمی دست یافته ایم، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته با رعایت نکات شرعی به عنوان اولین اصل، تلاش کردیم حتی یک ریال خارج از قاعده به شرکت بیمه تحمیل نکنیم و انصافاً در این زمینه رفتار شرکت بیمه آسیا نیز متقابل بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با اشاره به سرکشی از شعب مراکز خدمات در سطح کشور گفت: در این بازرسی ها که توسط همکاران بیمه آسیا و مرکز خدمات صورت می گرفت بر آن بودیم که چارچوب قرارداد رعایت و عمل شود.
وی اصل دوم را صداقت برشمرد و اظهار داشت: هم مرکز و هم شرکت بیمه آسیا با صداقت کامل برخورد کردند و این صداقت تا به امروز نیز ادامه داشته است.
معاون سلامت و امور بیمه ها سومین اصل را اعتماد، بیان و تأکید کرد: اعتماد کاملی بین طرفین این قرارداد برقرار است و اگر شرکت بیمه آسیا به ما اعتماد کرد ما سعی کردیم همین اعتماد را متقابلاً از خود نشان دهیم.

ای کاش مرکز خدمات چنین قراردادی با بسیاری طلاب منعقد می کرد شاید حقّ به حقّ دار می رسید!

طبق قرارداد، بیمه آسیا جهت بستری و انواع تصویر برداری ملزم به صدور معرّفی نامه با نسخه پزشک هست، ولی غیر از قم شهرهای دیگر از جمله اصفهان حتّی برای بستری نیز معرّفی صادر ننموده و دستور می دهند اوّل پرداخت کنند بعد با ارائه اسناد پزشکی هزینه درمان پرداخت می گردد. همسر یک روحانی در بیمارستان بستری بوده و هزینه یک میلیون تومان شده  بود و اصرار وی جهت صدور معرّفی نامه بی نتیجه ماند و روحانی دیگری با عدم دریافت معرّفی نامه بستری اسناد پزشکی سزارین همسرش را آورده بود و برای تخفیف در هزینه درمان، متوسّل به آشنای پزشک شده بود!! چون امیدی به اجرای تعهّدات مرکز خدمات و بیمه آسیا نداشت، شیرینی تولد فرزند با تلخی مشکل مالی و عدم اجرای تعهدات بیمه کننده و کارگزار بیمه از بین رفت.

حمایت مقام معظم رهبری از نیروهای ارزشی و دستور ایشان به مسئولین در سخنرانی نوروز 95 حرم امام رضا علیه السلام:
"الان در سرتاسر کشور هزاران مجموعه ی خودجوش مردمی هست که دارند خودشان کار می کنند، خودشان فکر می کنند، خودشان تلاش می کنند و کار فرهنگی می کنند- روزبه روز باید توسعه پیدا کنند؛ دستگاه های دولتی باید به اینها کمک کنند. دستگاه های دولتی، آنهایی که مربوط به فرهنگند، به جای این که آغوش خود را به روی کسانی که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزش های اسلامی را [باز کنند]، آغوش خود را به روی بچّه مسلمان ها، به روی جوان های مؤمن، به روی بچّه های انقلابی، به روی بچّه های حزب اللّهی باز کنند..."

آیا این عملکردها زاویه از دستورات و خواست رهبری از مسئولان نیست؟

سوالی که بر همه بی پاسخ مانده این که، با این همه بودجه و امکانات، تاکنون جز تحقق تبلیغات شخصی و جناحی، کدامین مشکل اصلی طلاب به طور دائم و برای اکثریّت رفع شده است؟

چرا مرکز خدمات حوزه علمیّه قم وارد جناح بندی سیاسی شده و امکانات مرکز را برخلاف قانون و شرع در این راستا به ویژه برابر اهداف جریان اصلاحات ضربه زدن به نیروهای مذهبی انقلابی به کار گرفته است؟

دوره ریاست قبلی، مرکز خدمات به برخی نامزدهای انتخابات(مهره جریان اصلاحات) با طرّاحی سایت و... خدمات رایگان ارائه  می کرد. دستمزد این نوع خدمات، ورود ریاست مرکز به مجلس شورای اسلامی بود که ریاست قبلی علیرغم مقایسه خود با مدرّس! رأی نیاورد.

مسیر انتهایی برنامه های عمومی فاقد هر گونه نتیجه بر عموم طلاب و صرف بودجه عمومی متعلق به همه طلاب در برنامه های تبلیغاتی و نمادین با هدف چهره سازی از ریاست فعلی مرکز نیز ورود به مجلس شورای اسلامی و یا مدیریّت در مراکز در اختیار جریان اصلاحات می باشد، والا خدمت به طلاب این همه هزینه اجرایی و حرکت های نمادین تبلیغاتی با هدف چهره سازی موّجه و الغاء پرکار و دلسوز و خدوم مردم!! نمی طلبد.

نگارنده در رصد مداوم طی 20 سال گذشته، شواهد و مدارک و موارد متعددی از این قبیل چهره سازی و سپس تبدیل به مهره در اختیار کامل جریان اصلاحات در قوه قضائیه و مجریّه و مقننه و نیز سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ارشاد در سطح وزیر، و دانشگاه قرآن و حدیث و... در اختیار دارد.

مورد مشابه مرکز خدمات ریاست آن آقای ری شهری هست که علیرغم تغییر موضع سیاسی خود از اصول گرایی به اصلاحات با حفظ ظاهر در دولت نهم دانشکده فاقد ضوابط تبدیل به دانشگاه را، روی کاغذ تبدیل به دانشگاه نموده و سپس علنی این دانشگاه را محل تجمع فعّالان جریان اصلاحات در سطح اساتید و مدیران ارشد نموده و در مقابله با نیروهای ارزشی و ممانعت از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94 حتی تا امتناع از دادن نمره رساله و نیز مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با تغییر عدد صفر در تسویه حساب کامل مالی دانشجو، به بیش از 400هزارتومان بدهی و پائین آوردن معدل کلّ که بیش از 18 می باشد، با تغییر در نمرات امتحانی و امتناع از ارائه نمره رساله و مدرک تحصیلی و بی نتیجه ماندن شکایات  مکرر و متعدد در انواع بازرسی و حراست و شخص وزیر علوم وقت از سال 92 تاکنون و مقام معظم رهبری بی نتیجه مانده و تلاش بر پرونده سازی و  کان لم یکن نمودن کل تحصیل بوده  که تنها اثر شکایات توقف همین قضیه بوده و ظلم و ممانعت از حق همچنان ادامه دارد و از صدور مدرک تحصیلی امتناع می کنند. وی نیز در سطح بالاتر اقدامات نمادین و تبلیغات شخصی مشهود نموده است.

این نحو زیان رسانی به زیرمجموعه و ظلم علنی حقّ محقّ را گرفتن و به ناحق هزینه کردن و خوش خدمتی به جناح سیاسی فقط در تخصص جریان اصلاحات و از سوابق مشهود و متعدد آن می باشد.

آیا وقت آن نرسیده که شرکت مدیران ارشد  مراکز حوزوی همچون بسیاری مسئولین دولتی و نظامی و... در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر ممنوع گردد، تا مجموعه ها از شرّ جناح های سیاسی به ویژه جریان اصلاحات در یارگیری و در اختیار گرفتن مجموعه و... در امان باشند؟

اگر مرکز خدمات این همه بودجه دراختیار دارد، چرا حقوق مستمری بگیران که تنها درآمدشان غیر از یارانه همین مستمری هست، تاکنون 320000 تومان و از این ماه 360000 تومان می باشد!!

در چند ماه اخیرعلیرغم پرداخت مستمری در سوم ماه و اعلام در سامانه سخا، حقوق مستمری را هر ماه در موعد مقرر پرداخت نکرده و در آذرماه از هشتم ماه قبل به روزی نامعلوم تبدیل کرده و علت را عدم بودجه و پرداخت از دفتر رهبری اعلام نمودند، ولی برای انواع ریخت و پاش بودجه فراوان بوده و فقط برای پرداخت حقوق مستمری کسانی که غیر از یارانه تنها درآمدشان بوده و اکثریّت خانم ها و سالخوردگان هستند، کمبود بودجه دارند!!

همچنین، طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی حداقل حقوق ماهانه در ماه های 31 روزه:  8,392,382 ریال و حداقل حقوق ماهانه در ماه های 30 روزه:  8,121,660 ریال می باشد.

مبلغ  مستمری مرکز خدمات از نصف حداقل حقوق در کشور نیز پائین تر هست! احتمالا مرکز خدمات مستمری بگیران را که در مورد همه، علت برقراری حقوق، کهنسالی نیست و آثار ظلم های عظیم به دلیل انقلابی و مسلمان ماندن و انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر درسطح کلان و امتناع از همکاری با احزاب سیاسی و... ونیز تبعات ناشی از مدرک گرایی حوزه علمیه و نادیده گرفتن علم طلاب، از رده خارج محاسبه و نگران از بین رفتن بودجه بیت المال و اشکال شرعی هزینه سهم امام برای این افراد بوده که این رقم را تنظیم کرده والا با هیچ حسابی سازگار نیست.

آیا وضعیّت مستمری بگیران با این همه ریخت و پاش مالی در مرکز خدمات، صرفنظر از اسلام و رسم مسلمانی، مصداق اسراف و دور از اخلاق و انسانیّت نیست؟

چرا بسیاری در صف وام  و مسکن و وام ضروری و ... در حال تحمّل انواع مشکلات ناشی از مشکلات مالی بوده و اندکی از این همه بودجه، برای درمان بیماران با طبّ اسلامی و سنّتی که بیمه ها نمی پذیرند و اکثریّت طلاب به دلیل نتایج مثبت  درمان قطعی، راغب به استفاده از این نوع طبّ هستند اختصاص داده نشده است؟

معالجه با طبّ شیمیایی حتّی با عمل جراحی نیزدر برخی موارد از جمله بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی و... جواب نمی دهد و به دلیل هزینه های زیاد طبّ اسلامی و سنّتی کمیسیون پزشکی که دوره ریاست قبلی وجود داشت و کمک هزینه درمان با ارائه اسناد معتبر پزشکی پرداخت می شد، منحل گردید، دوباره تشکیل نمی گردد!

 آیا جان و سلامتی و معیشت حداقلی طلاب مهمّ هست یا انواع ضیافت ها و همایش ها و سفرهای استانی بی نتیجه برای طلاب؟ 

چرا...

آئین نامه و اسامی هیئت مدیره و شرح وظایف مرکز خدمات در دوره ریاست قبلی در سایت مرکز قرار داشت، ولی در حال حاضر، هیچ یک از اینها قابل دسترسی بر طلاب نیست تا امکان تطبیق آئین نامه و شرح وظایف مرکز و اختیارات ریاست  مرکز وجود داشته و مانع حذف و تغییر شرح وظایف قبلی و تعریف شرح وظایف جدید برخلاف وظایف اصلی و غیرقابل تغییر مرکز مبنی بر تأمین امورمعیشتی طلاب شود. هرچند ضمن عیان و بدیهی بودن این وظایف، بسیاری از طلاب مصادیق ذی طلبگی و هدف از تأسیس این مرکز را به خوبی دانسته و معترض هستند و با معترضین با قطع امکانات و معطلی در پرداخت هزینه درمان و وام و... مقابله شده و می شود. 

سفرهای استانی و سرکشی به حوزه های علمیه و اعزام گروه و... از جمله وظایف ریاست حوزه های علمیّه هست که سالها مغفول مانده، یا ریاست مرکز خدمات حوزه علمیّه قم، که نباید مجاز به ورود به حیطه وظایف حوزه های علمیّه و اقدامات موازی و صرف بودجه های کلان مختص معیشت طلاب در ایاب و ذهاب هوایی و ایرانگردی و... برای حضور در انواع ضیافت ها و همایش ها وسخن راندن و ... گردیده و وظایف اصلی خود را  رها نماید؟

 وجود سادگی و پرهیز از تجمّلات در اتاق های مرکز خدمات در ریاست قبلی مرکز هرچند با مشکلاتی دیگر، وجود ذی طلبگی و پرهیز از اسراف و حیف و میل بودجه و تا حدودی لحاظ احکام شرعی بودجه های در اختیار در بدو ورود به ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه قم را ثابت می کرد، ولی حال، برعکس، همه موارد در بدو ورود ثابت شده و تعلّق این ساختمان به حوزه علمیّه قم نیز غیرقابل باور شده است.

به دلیل عدم حضور بسیاری مسئولان مرکز و حضور در سفرهای اداری!! از جمله حضور و سخنرانی در انواع ضیافت ها و همایش ها و سفرهای استانی و جلسات ملاقات با شخصیّت ها و... حضور داشته و فرصت حضور در مرکز را ندارند، لذا، اخیرا ارتباط تلفنی طلاب با مسئولان و حتّی اپراتور قطع و تعدادی کارمند با صرف بودجه مضاعف برخلاف اصول مدیریّت اسلامی و علمی مبنی بر دسترسی همه به مدیران ارشد مجموعه و الزام در پاسخگویی و...، به عنوان کارشناس! که فاقد اطلاعات لازم و دقیق از اوضاع مرکز و مشکلات طلاب و ... هستند، بکار گرفته شدند که به جای مسئولان پاسخگو شده اند!! مکالمات ضبط و بازبینی می شود، تا تخصص پاسخگویی با نتیجه خلاصی مسئول مربوطه از پاسخگویی و ارتباط با طلاب معترض و دارای مشکلات حادّ ایجاد شود. با اصرار بدون دادن شماره مستقیم به مسئول مربوطه  وصل می کنند و برخی نیز جواب نمی دهند و فقط از شماره مستقیم جواب می دهند! این کارشناسان! آموزش دیدند که سوال جواب دهند! گویی اخیرا همه طلاب و روحانیون کم سواد و بیسواد شده اند و توان تشخیص مشکل خود و مسئول مربوطه و کار اداری لازم را از دست داده اند که آموزش دیدند بعد از اتصال تلفن بگویند سوال تان را بفرمائید و اصرار به گفتن مشکل یا کار اداری به کارشناس!! دارند تا جور مسئولان مربوطه را، که پاسخگویی به طلّاب و جزو وظایف تعریف شده آنهاست، تقبّل کنند، تا درانواع  ضیافت ها و همایش ها و...  مسئولان آسوده خاطر به سیاحت در ضیافت ها و سخن راندن و... مشغول شوند، ولی اگر تماس گیرنده خود طلبه یا روحانی باشد،زیرکی و تیزی طلبه یا روحانی مانع اجرای این آموزش شده و می گویند سوال ندارم و می دانم چه کار کنم با آقای ... کار دارم، اینجا برخی کارشناس ها در می مانند و مجبور به وصل کردن تلفن به مسئول مربوطه اگر در سفر و جلسه و ... نباشد می شوند. مجاز به دادن شماره مستقیم مسئولان مرکز نیستند و می گویند باید از خودشان بگیرند!!

مشتی از خروار ولی گویا از تحقّق عدم اجرای شرح وظایف تعریف شده در بدو تأسیس مرکز خدمات قم و جایگزینی وظایف جدید با صرف بودجه های کلان دریافت شده از مقام معظم رهبری و دولت و سهم امام و خیریّن و هزینه همچون ارثیه پدری بدون رفع مشکلات اصلی معیشتی طلاب و نمایان بودن جنبه نمایشی و و حرکت های نمادین و تبلیغات شخصی ریاست مرکز:

آیا این بیانات با عملکرد مذکور در فوق و ذیل و محل مرکز خدمات قم و شعبه ها یکسان هست؟

آیا جمع آوری صدقه با تکریم  و شأن طلبه و روحانی مغایرت ندارد؟

آیا با توقف هزینه بودجه عمومی همچون ارثیه پدری و حذف انواع اسراف و حیف و میل ها و اشرافی گری و تجملات و محل تجمع انواع شرکت های تجاری با سودهای کلان و بی نصیب ماندن طلاب برخلاف گذشته و ...، نیازی به جمع آوری صدقه و تحقیر طلاب و عمل خلاف شأن طلبگی خواهد بود؟

چرا مرکز خدمات از منشاء مشکلات مالی طلاب جویا نشده، تا عمق فجایع انسانی، با ریخت و پاش های مالی ریاست مرکز و وضعیّت طلاب به جرم ماندن در ذی طلبگی نمایان گردد؟

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۳۱

قم: دریافت کمک های نقدی برای کمک به نیازمندان توسط مرکز خدمات استان

روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قم به اطلاع می رساند، به منظور ترویج فرهنگ نیکوکاری و مشارکت جهت رفع مشکلات اقتصادی بین خانواده های طلاب و روحانیون مکرم، مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم در نظر دارد نسبت به دریافت کمک های نقدی شما بزرگواران اقدام نماید. لذا علاقه مندان محترم می توانند کمک های نقدی خود را به حساب تبرعات ...

گروه خبری: اخبار افق  | تاریخ:1394/08/20 | ساعت:١٦:٠٨ | شماره خبر:٣٦٨٢٩٦ 

حامد نیکزادیان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان این که سفرهای استانی یکی از برنامه های با ارزش، مهم و موفق مرکز خدمات بوده است، گفت: در مهرماه سال گذشته، به دستور حجة الاسلام و المسلمین ربّانی ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه، سفرهای استانی آغاز شد.

وی با اشاره به اهداف این سفرها بیان کرد: معرفی جامع و کامل مرکز خدمات حوزه های علمیه و شرح وظایف این مرکز برای حوزویان، اطلاع یابی از نحوه خدمات رسانی مراکز خدمات حوزه در استان ها از جهت کمی و کیفی، ارتباط نزدیک و عاطفی مدیران و مسئولان ستادی مرکز با جامعه هدف، شنیدن نظرات، پیشنهادت و انتقادات طلاب و روحانیون در راستایی تقویت مراکز استانی، بخشی از اهداف سفرهای استانی است.

آیا موارد مذکور و شنیدن نظرات و پیشنهادات و انتقادات که تاکنون معترضین جز مقابله، آثار دیگری از اعتراض خود ندیدند، با فناوری روز در فضای مجازی ممکن نیست که بودجه های کلان و وقت ذی قیمت مسئولان که فقط  باید صرف رفع مشکلات معیشتی طلاب شود هزینه می شود؟

مشاور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: 10 تا 15 روز قبل از شروع هر سفر استانی، هماهنگی لازم بین ستاد و مدیر مرکز خدمات استان صورت می گیرد و اطلاعات جامعی از استان مانند تعداد مدارس علمیه برادران و خواهران، طلاب و روحانیون برادر و خواهر، مدیران، معاونان، کادر اجرایی، اساتید و ائمه جمعه شهرستان های استان اخذ می شود. پس از به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز، برنامه ریزی برای تعیین و دسته بندی گروه های اعزامی به تعداد مسیرهایی که در استان وجود دارد انجام می شود و هر چند روزی که نیاز باشد این گروه ها در استان باقی می مانند تا از همه مدارس علمیه استان بازدید نمایند.

نیکزادیان ادامه داد: پس از سرکشی به مدارس علمیه استان توسط گروه های اعزامی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به استان مربوطه می آیند و با تشکیل جلسه ای در جریان امور قرار می گیرند.

وی ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار، حضور در مدرسه علمیه برادران و خواهران و دیدار با تعدادی از شخصیّت های روحانی مشهور و شاخص استان از برنامه های رئیس مرکز خدمات حوزه و گروه های اعزامی است.

شناسهٔ خبر: 2368507 پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ – ۱۶:۲۱  

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: فعالیت مرکز خدمات حوزه علمیه تامین حقوق شهروندی طلاب حوزه های علمیه است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشوربا تاکید بر اینکه زندگی روحانیت بنا بر کفاف و عفاف و زهد است، اضافه کرد: مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور در جهت تامین حداقل های معیشتی و در حد حقوق شهروندی برای این قشر از جامعه تلاش می کند.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: به جز بخش محدودی از روحانیت که در بخش دولتی و در راس کار هستند، حدود 90 درصد دارای مشاغل دولتی نبوده و در تامین نیازهای حداقلی خود همچون دیگر اقشار جامعه با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند. وی با بیان اینکه فعالیت مرکز خدمات در جهت تامین طلاب سطوح مختلف حوزه و اساتید و ائمه جماعات و روحانیتی که فاقد شغل دولتی هستند، اضافه کرد:  درآمد اساتید حوزه ها هم نسبت به اساتید دیگر مراکز علمی و آموزشی بسیار کمتر است.

با این اطلاعات دقیق از وضعیّت طلاب و اساتید علت این همه ریخت و پاش مالی و دورماندن بودجه ها از صاحبان اصلی در مصارف واقعی چیست؟!

  

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۰۴

لزوم تسویه بدهی سهم مشارکت حق بیمه تکمیلی درمان و عمر و حادثه

به اطلاع کلیه طلاب و روحانیون سراسر کشور می رساند با عنایت به شروع قرارداد جدید از ابتدای تیرماه سال 95، کلیه طلاب بیمه شده می بایست نسبت به تسویه بدهی سهم مشارکت حق بیمه تکمیلی و عمر خود از طریق سامانه سخا اقدام نمایید. شایان ذکر است در صورت عدم تسویه بدهی، نام طلبه و افراد تحت تکفل در قرارداد جدید ارسال نخواهد گردید.

اگر هدف واقعا سلامتی و بهداشت طلاب هست، حفظ سلامتی و ارتقاء فرهنگ سلامت علاوه بر دانش، پول لازم دارد، دانش را به دلیل زیر و رو کردن احادیث معصوم اکثریت قریب به اتفاق طلاب دارند و خود فرهنگ ساز هستند، چرا مرکز خدمات به جای پرداخت به موقع و بدون تبعیض هزینه درمان و پرداخت هزینه چکاپ سالانه، از امور تبلیغاتی و بی تأثیر در ارتقاء فرهنگ سلامت استفاده می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۲  

ارتقا فرهنگ سلامت جامعه هدف، رویکرد مهم مرکز خدمات  

به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی اداری این مرکز با تأکید بر اینکه فعالیت های مرکز خدمات در زمینه گسترش فرهنگ سلامت و آموزش مباحث بهداشتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی بهداشت و سلامت و راه اندازی مجله سلامت در پورتال مرکز خدمات، اقدامات بسیار ارزشمندی است ولی نباید تنها به این موارد و آموزش ها اکتفا کرد.

وی بیان کرد: تا رسیدن به حد مطلوب در بهداشت و سلامت فاصله داریم و باید فعالیت خود را افزایش دهیم، مخصوصاً کسانی که بیماری سختی دارند باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی بر رویکرد آموزش محوری خدمات تأکید کرد و افزود: بحث آموزش خانواده ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در رشته هایی مانند قرآن، احکام و همچنین مهارت های زندگی با جدیت دنبال شود.

 

آیا این امور و تعیین تکلیف برای مبلغان در حیطه وظایف مرکز خدمات حوزه علمیه هست یا مربوط به معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه؟

چرا اخیرا تداخل شرح وظایف در حوزه علمیه شدّت گرفته و شرح وظایفی که حقوق ماهیانه به خاطر انجام آنها پرداخت می گردد، رها شده است؟!

چرا ریاست مرکز در هر بار نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مسافرت و بازدیدهای کاری!! و ملاقات با برخی شخصیّت های مؤیّد عملکرد مرکز خدمات را افزایش  و برنامه هزینه بر از مرکز خدمات را به نام  تکریم  و ضیافت و... اضافه می نماید؟

چرا...

روش های تبلیغی با شرایط روز جامعه ارتقا یابد 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۱۰  

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه با بیان اینکه امروز با شرایط ویژه ای رو به رو هستیم، گفت: یک توطئه بین المللی علیه پیروان اهل بیت(ع) در حال راه اندازی است تا جوانان ما را از دامن اهل بیت(ع) جدا کنند.
وی بیان کرد: اگر ما امروز پیرو اهل بیت(ع) هستیم به دلیل فعالیت های علمای بزرگی است که این میراث 1400 ساله را به دست ما سپرده اند و ما وظیفه داریم که از آن حفاظت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به آسیب هایی که ممکن است به گروه های تبلیغی وارد شود، گفت: ما   همواره نیازمندیم که از نظر معنوی و اخلاقی رشد کنیم و قبل از اصلاح دیگران باید از خودمان شروع کنیم تا دچار آسیب نشویم.

وی ابراز داشت: گروه های تبلیغی باید سال به سال خود را از لحاظ علمی ارتقا دهند و تسلطشان بر آیات، روایات و مبانی فقهی و کلامی روز به روز افزایش یابد.


بر اساس کدام شرح وظایف مرکز خدمات، ریاست مرکز می تواند وقت مدیریت را صرف تعیین تکلیف برای مبلغان نماید؟

اضافه کاری ناشی از ملاقات شبانه در اثر مشغله های زیاد حضور در ضیافت ها و همایش و جلسات و...، از بودجه عمومی و سهم امام و از حقّ طلاب چه نتیجه عملی اجرا شده برای طلاب داشت؟


تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۲۱

حوزویان نقشی محوری در کاهش جرائم جامعه دارند

به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و جمعی از مدیران ارشد این مرکز دوشنبه شب با دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: منش روحانیت بر اساس زی طلبگی و دوری از دنیا بوده و هیچ گاه برای خود جایگاه خاص اقتصادی تقاضا نکرده است اما باید حداقل معیشت زندگی برای آنها فراهم شود، مخصوصاً در شرایط امروز که با مخاطرات جدی از نظر فرهنگی مواجه هستیم.

رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: کاهش جرائم در جامعه نشانده نقش ارزشمند روحانیون و مبلغین دینی در جامعه است و این نقش مهم می طلبد که بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.
وی بیان کرد: با توجه به نقش ارزشمند طلاب و روحانیون در سطح جامعه، باید سعی شود که از ظرفیت های استان برای حمایت از طلاب و روحانیونی که معیشت آنها با شهریه اندک مراجع اداره می شود، استفاده شود.


آیا عملکرد واقعی در این مطلب  و حقایق تلخ از وضعیّت طلاب و... نیز به مقام معظم رهبری و سایر علما و مراجع تقلید با هدف افزایش مؤیّد برای حفظ میز ریاست ارائه گردیده است؟ 

از نظر روان شناختی اگر عملکرد فرد کاملا مثبت باشد، دلیل و انگیزه ای برای اثبات خوبی خود نمی بیند. 


 تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۱۹

 تقدیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه 

وی بیان کرد: امام خامنه ای با اشاره به خدمات فرهنگی و مشاوره ای مرکز خدمات ویژه خانواده روحانیون، این خدمات را بسیار مهم عنوان کردند و فرمودند باید فرهنگ مشاوره در خانواده ها گسترش یابد و برای پیشگیری از بروز برخی مشکلات، تمامی خانواده ها از این راهنمایی ها بهره مند شوند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: تهیه مجله خانواده ویژه خانواده های روحانیون، فراهم کردن فضایی برای تفریح خانواده ها و برنامه ریزی برای ارائه خدمات ویژه فرزندان روحانیون از دیگر مواردی بودند که امام خامنه ای بر آن تأکید داشتند.
وی در ادامه بیان کرد: ما باید دستاوردها و توفیقاتی را که به لطف خداوند کسب کرده ایم را حفظ کرده و نباید اجازه دهیم گام هایمان برای خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سست شود.
http://www.csis.ir/news/11726-%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B8%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87.html


تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
در دیدار مدیر مرکز خدمات استان خراسان رضوی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی صورت گرفت  تقدیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از فعالیت های فرهنگی مرکز خدمات
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مرکز خدمات بیان کردند: مرکز خدمات در زمینه های مختلف فعالیت دارد و این نشان دهنده جامعیت برنامه های این مرکز است.

ایشان با تأکید بر افزایش حمایت ها از نخبگان حوزه تصریح کردند: طلابی که جزء نخبگان حوزه هستند و سوابق خوبی در زمینه های مختلف دارند می بایست از حمایت های بیشتری برخوردار شوند تا تمرکز کافی برای مطالعه و تحصیل علم داشته باشند.
معظم له رویکرد فرهنگی مرکز خدمات را امری مهم دانستند و گفتند: کارهای فرهنگی را در زمینه های مختلف تقویت کنید و در این مسیر باید همه نهادها همکاری کنند. ایشان استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین در تأمین منابع مالی را امری مهم برشمردند و افزودند: به وضعیت فعلی اکتفا نکنید، نیازها در حوزه فراوان است و منابع مالی کم؛ پس از ظرفیت های مردمی و خیرین استفاده کنید.                     
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مرکز خدمات گفتند: کار شما عبادت و ذخیره یوم المعاد است، شما در خدمت سربازان امام زمان (عج) هستید و هرچه آنها خدمت کنند شما نیز در ثواب آنها شریک خواهید بود.

http://www.csis.ir/news/11684-%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA.html


تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۰۹  

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع کارکنان مرکز خدمات:

مرکز خدمات آرامش را برای اهل علم به وجود آورده است!

 افزود: مرکز خدمات یک امر ضروری بود، وقتی طلبه ها خوب درس می خوانند که مشکلی نداشته باشند.

استاد درس هایی از قرآن کریم، اقدام مرکز خدمات در برگزاری کارگاه های فنی و حرفه ای را مورد تقدیر قرار داد و گفت: خدمت اصلی این است که خانم های طلبه یک هنری را یاد بگیرند و از این هنرها استفاده کنند، البته طلاب نیز باید با هنرهای طلبگی مانند قصه گویی، پاسخ گویی به وهابی ها و تفسیر نیز آشنا شوند.


                                                                          

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۳

قزوین:برگزاری مسابقه دوچرخه سواری فرزندان حوزویان استان قزوین  

در راستای ترویج ورزش همگانی و ارائه خدمات ورزشی به خانواده های طلاب و روحانیون معزز، مرکز خدمات استان در نظر دارد یک دوره مسابقه دوچرخه سواری بین فرزندان ذکور طلاب و روحانیون استان در سه رده سنی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار کند.

   

آیا حوزه علمیّه تعطیل شده است که مرکز خدمات با بخش خصوصی برای خانواده حوزویان برنامه مشترک می گذارد؟

آیا مرکز خدمات با صرف هزینه و اعتبار حوزه علمیه در بخش خصوصی وظیفه تحکیم و تقویت فعالیت های  بنیاد را هم به عهده دارد؟!

  

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۳

دوره تخصصی مهدویت ویژه خانواده حوزویان استان آذربایجان شرقی برگزار می شود

بنیاد مهدی موعود(عج) تبریز

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی با مشکل کمبود کارشناس مهدویت رو به رو هستیم و نیاز داریم که این دوره ها با همکاری مراکز حوزوی برگزار شود.
در ادامه جلسه معاون آموزشی حوزه علمیه استان گفت: در طول فعالیت و همکاری این دو نهاد در سالهای قبل چند دوره تربیت مربی ویژه مهدویت به صورت عمومی و تخصصی برگزار شده است که با استقبال خوب خواهران و برادران طلبه نیز همراه بود.
وی گفت: امیدوارم این تفاهم نامه در راستای تحکیم و تقویت فعالیت های بنیاد، گام موثری برای رضایت خاطر حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کند.

 آیا حضرت ولی عج الله فرجه این دوره ها لازم می داند یا بی نیازی طلاب از بدهی و وام و کمک گرفتن از خیرین و...؟!

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۲  

فعالیت های مرکز خدمات آسودگی خاطر طلاب را فراهم کرده است!

عضو مجلس خبرگان رهبری فعالیت های مرکز خدمات را باعث آسودگی خاطر طلاب دانست و گفت: طلاب باید با فراغت بال به وظایف خود بپردازند و مرکز خدمات در این مسیر گام های استواری برداشته است.
وی با بیان اینکه خدمت  گذاری به طلاب حد و مرز ندارد گفت: خدمت به طلاب خدمت به دین است ، به حد فعلی اکتفا نکنید چراکه شما می توانید در سطح گسترده ای خدمت رسانی کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حائری در مورد خدمات ارائه شده توسط مرکز خدمات به طلاب و روحانیون استان گزارشی را ارائه کرد. وی با اشاره به خدمات فرهنگی، رفاهی و درمانی مرکز خدمات گفت:

هدف ما در مرکز خدمات برنامه ریزی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی طلاب است تا با ایجاد فراغت نسبی، به درس و بحث و کارهای علمی بپردازند.

 

                                              

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۲۱

رشت:فراخوان بزرگ مسابقه نقاشی ویژه فرزندان طلاب استان گیلان

مرکز خدمات استان در نظر دارد به مناسبت روز عفاف و حجاب اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «حجاب خواهر من» ویژه فرزندان طلاب استان نماید.


                                                        

 

با هزینه این ضیافت ها چند مورد بدهکاری و هزینه درمان و مسکن و ... طلّاب پرداخت می شود؟

 آیا مصداق تکریم صرفا در قالب همایش هست که بیشترین نفع آن نصیب تبلیغات شخصی ریاست مرکز و سایر مسئولان می شود، یا تأمین معیشت حداقلی طلاب و روحانیون که برای هزینه مسکن و پرداخت کرایه منزل و هزینه های روزمرّه و ... مجبور به گردن کج کردن پیش هر کس و ناکسی برای دریافت بدهی و حفظ آبرو نکند؟


تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۵  

دومین همایش ضیافت نور در قم برگزار شد 

دومین همایش تکریم خانواده روحانیون مرحوم استان با عنوان «ضیافت نور» با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و جمعی از مسئولین این مرکز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مدنی عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات در این مراسم گفت: یکی از اهداف همایش ضیافت نور این است که به حضرت ولی عصر(عج) عرض کنیم با رفتن یک سرباز از میان سربازان شما هرگز پرچم سربازی شما به زمین نخواهد افتاد و این احساس سربازی در همه ما وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی مدیر مرکز خدمات استان قم: وی ابراز داشت: به پیشنهاد معاونت سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات امسال همایش تکریم از خانواده روحانیون مرحوم در سراسر کشور برگزار شده است و به لطف خدا و حضرت ولی عصر(عج) مرکز خدمات استان قم نیز موفق شد برای اولین بار در خدمت خانواده روحانیون عزیز و گرامی باشد.

پس از نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، خانواده روحانیون مرحوم استان در کنار مسئولین مرکز خدمات روزه خود را افطار کردند.

                   

                                               

 

چرا ریاست مرکز در هر بار نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مسافرت و بازدیدهای کاری را افزایش  و برنامه هزینه بر از مرکز خدمات را به نام  تکریم  و ضیافت و... اضافه می نماید؟

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۵

آیین ضیافت افطاری معمرین استان فارس برگزار شد

آیین معنوی ضیافت افطاری ویژه معمرین و خانواده آنان در باغ خانواده شهرداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات در این مراسم توضیحاتی در خصوص فعالیت های ارائه شده توسط مرکز خدمات به روحانیون معمر ارائه کرد و گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه خدمت به معمرینی را که سال ها برای تبلیغ دین مبین اسلام تلاش کرده اند افتخاری برای خود می داند.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت های دفتر مقام معظم رهبری و پیگیری های مکرر ریاست مرکز امید است بتوانیم هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی سطح خدمات را افزایش دهیم. 

ویزیت و اندازه گیری فشار و قند خون حاضرین در مراسم، سخنرانی خانم احمدنیا کارشناس تغذیه استان و سخنرانی نماینده معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز پیرامون فضاهای فرهنگی شهرداری از دیگر بخش های این مراسم بود.
در پایان نیز حاضرین در مراسم در کنار مسئولین مرکز خدمات روزه خود را افطار کردند. گفتنی است در این مراسم حجج اسلام و المسلمین عباسپور مدیر مرکز خدمات استان فارس و جعفریانی مدیر مرکز خدمات استان قم نیز حضور داشتند.

ملاحظه حرکت های نمادین و تبلیغاتی بررسی سلامت در تصاویر افطاری و مقایسه با اقتضائات ذی طلبگی در مرکز خدمات و میزان تأثیر این نوع چکاپ سلامتی!طلاب 

آیا با صرف هزینه های گزاف افطاری در باغ، ذی طلبگی و سلامتی همه تأمین شد؟!

کلمه آئین با پشتوانه بر کدام سند دینی در ماه رمضان عنوان گذاری شده است؟



تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۵

مرکز خدمات و ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مساعدت و حمایت از برنامه های جمعی در زمینه های مختلف، مساعدت در تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه خانواده های طلاب، کمک مالی جهت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، کمک به تجهیز لوازم ورزشی اماکن ورزشی و مساعدت در اختصاص ساعاتی از فضاهای ورزشی به طلاب و مساعدت در اعطاء تسهیلات بانکی با درصد تعیین شده برای ایجاد باشگاه ورزشی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.


آیا آموزش جزو شرح وظایف حوزه های علمیه هست یا مرکز خدمات؟

با این آموزش کدام یک از معضلات مالی و معیشتی طلاب رفع شد؟

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۴  

اولین کارگاه آموزشی پیوند آسمانی سال 1395 در شیراز برگزار شد

در این کارگاه یک روزه، دوره های آموزشی مهارت های زندگی با حضور اساتید و مشاورین مجرب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و موسسه بهار نکو برگزار شد.

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۳  

گزارش تصویری/ برگزاری ضیافت افطاری روزه اولی ها در قم (بخش دوم) 

قم/ ضیافت افطار روزه اولی ها با عنوان «جشن شکوفه های صیام» ویژه فرزندان طلاب و روحانیون استان قم برگزار شد.

 

                                     

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۳

در جلسه هم اندیشی برنامه های ورزشی خانواده حوزویان استان سیستان و بلوچستان مطرح شد

گسترش فرهنگ ورزش به تقویت روحیه برادری در جامعه کمک می کند  

وی ضمن اشاره به بیانات رهبری در مورد اهمیت ورزش گفت: ما باید با انسجام اسلامی، فرهنگ ورزش را در جامعه گسترش دهیم و برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در جامعه گام برداریم.
در ادامه جلسه مدیر مرکز خدمات استان به فعالیت های فرهنگی و ورزشی مرکز خدمات اشاره کرد و با بیان اینکه طلاب و روحانیون سفیران وحدت در جامعه هستند، گفت: ما می توانیم از ظرفیت های دو مجموعه مرکز خدمات و اداره کل ورزش و جوانان، وحدت و همدلی را با اجرای برنامه های ورزشی رواج دهیم. ...

وی گفت: به دلیل مشغله های کاری، بسیاری از افراد جامعه با مسئله کم تحرکی روبه رو هستند، لذا برگزاری همایش ها و مسابقات ورزشی برای حوزویان و خانواده ها می تواند مفید باشد.
مدیر مرکز خدمات استان بیان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات فرهنگی و ورزشی، می طلبد که این دو مجموعه با تبادل اطلاعات و همکاری بیشتر و نزدیک تر، برنامه های ورزشی این قشر از جامعه را دنبال کرده و به منظور ایجاد انگیزه بین آنان برای این گونه مسابقات و فعالیت ها برنامه ریزی شود.


این مسابقه که پیامد آموزشی و یادگیری ندارد، ولی با این مبلغ بدهی یا وام ضروری یا ... برای چند نفر تأمین می شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۵  

اعلام اسامی برندگان مسابقه پیامکی هفته سلامت

30 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه پیامکی که به سؤالات پاسخ صحیح داده بودند به قید قرعه انتخاب شدند.
مسابقه پیامکی هفته سلامت با موضوع «غلبه بر دیابت» ویژه طلاب و روحانیون و خانواده ها در هفته اول اردیبهشت برگزار شد و به برگزیدگان این مسابقه مبلغ 500.000 ریال کارت هدیه توسط مرکز خدمات استان مربوطه تحویل داده خواهد شد. 

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۵

بیرجند:برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ویژه طلاب خواهر استان

روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی به اطلاع می رساند پیرو تفاهم با سازمان فنی و حرفه ای استان، دوره های آموزشی ویژه طلاب خواهر در رشته های: تصویربرداری و عکاسی، طراحی گرافیک رایانه ای، مشبک و معرق کاری، سوزن دوزی، نقاشی و ... به صورت رایگان برگزار می شود.
علاقه مندان جهت ثبت نام حداکثر تا تاریخ 10 تیرماه سال جاری به مرکز خدمات استان، طبقه دوم، معاونت فرهنگی مراجعه نمایند.

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۳

گزارش تصویری/ برگزاری همایش ضیافت نور در شیراز

شیراز/ مراسم افطاری خانواده روحانیون مرحوم استان فارس با عنوان «ضیافت نور» و با حضور 400 نفر در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در شیراز برگزار شد.


تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۳۰

گزارش تصویری/ همایش ضیافت نور مشهد مقدس

مشهد/ همایش ضیافت نور به مدت دو روز و با حضور دو گروه 400 نفره خانواده روحانیون فقید و از کار افتاده حوزه علمیه خراسان رضوی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

 

آیا شبکه سلامت سیما و انواع سایت های پزشکی و مشاوره های پزشکی در بخش سلامت همگانی کافی نیستند؟

کدام قانون مصوّب مقام معظم رهبری مرکز خدمات را ملزم به اجرای همایش با صرف هزینه های گزاف در اعیاد مذهبی نموده است؟


    تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۲۱

همایش بزرگ هادیان نور در استان خراسان جنوبی برگزار می شود  

این همایش دوم اردیبهشت ماه همزمان با میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز مرد با حضور 226 نفر از معمرین استان در سالن مجتمع غدیر سپاه پاسداران شهرستان بیرجند برگزار می شود.

مدیر مرکز خدمات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این همایش سه ساعته از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر برگزار می شود، ادامه داد: حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، رضایی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی روش های صحیح تغذیه با دعوت از پزشک متخصص تغذیه، مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) و تقدیر از معمرین و خانواده روحانیون مرحوم از جمله برنامه های دیگر این همایش است. 

   

  تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱

معاون خدمات فرهنگی و رفاهی استان خراسان رضوی مطرح کرد                                                                   

برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی در مشهد                         

وی با بیان اینکه استان خراسان اولین استان در برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی در کشور است افزود: برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی برای طلاب نومزدوج از سال 1385 در استان آغاز شده است و مشهد جزو بنیان گذاران این کار بوده است.

 

تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰

همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون استان تهران برگزار می شود

منبع :سایت مرکز خدمات حوزه علمیه قم بخش اخبار

http://www.csis.ir/web_directory/391-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2.html

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

کالاهای لوکس در فروشگاه مرکز خدمات حوزه علمیه/ لزوم توجه بیشتر به ساده زیستی طلاب+تصاویر

این مرکز که در سال 1370 به توصیه رهبر انقلاب و به منظور تأمین رفاه حداقلی طلاب در بخش های مسکن، بیمه، وام قرض الحسنه و ... تأسیس شد، اکنون در برخی فعالیت ها از مسیر اصلی خود دور شده است.

 منبع: سایت خبری تحلیلی صراط نیوز


موضوعات مرتبط در وبلاگ : mansorevatani.blogfa.com

      متهم شدن بانوی بی خانمان طلبه به جای مساعدت مرکز خدمات حوزه

    رسم دین داری در مرکز خدمات حوزه علمیه قم کجا جا مانده است؟!

اطلاع رسانی از این پست، به ریاست مرکز خدمات و نیز معاون سلامت و امور بیمه ها و بازرسی و نیز دفتر مقام معظم رهبری جهت ارائه به مقام معظم رهبری و نیز قم و بازرسی بیمه آسیا در تهران انجام شده است.

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی