کد خبر : 187173

قطع یارانه به کام ثروتمندان از جیب نیازمندان

قطعا روزی سوز دل مردم در هر دو دنیا بی خیالان مست از ارثیه پدری انگاشتن بیت المال و حقّ مردم را هشیار خواهد کرد ولی آن روز خیلی سخت و حقّ الناس غیرقابل جبران خواهد بود.


(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟»علق /۱۴

امام سجادعلیه السلام می فرماید:"روز قیامت دست انسان را می گیرند و به اهل محشر نشان می دهند می گویند :"هرکس نزد این شخص حقّی دارد ،حقّ خود را بگیرد و هیچ چیز براهل محشردشوارتر نیست که آشنایی را ببیند از ترس این که ادّعای حقیّ نماید ."                                                                                                                                                                                                                              

 "آن کسانی که مسئولیّتی دارند و با خون شهداء و ایثار و استقامت و کار و تلاش  سربازان گمنام، نام و عنوانی پیدا کرده اند، مواظب خود باشند."                                            دو روز قبل از شهادت شهید مصطفی ردانی پور 62/5/13                     فرازی از وصیّت نامه اسوه روحانیّت شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی پور فرمانده سپاه سوم متشکل از سه لشکر و چند تیپ مستقل و مبلّغ در جبهه  و مدّاح:                                                                                                         
"امروز مسئولیّت شما بزرگ و بارتان سنگین است، و باید رسالت خود را که پاسداری از خون شهداست انجام دهید."              
طی دو سال گذشته قطع یارانه ثروتمندان جدّی شده و یارانه عده زیادی قطع شده است. اما، حذف شده ها نه سرمایه دارند و نه مالک چندین خانه و ماشین و نه دارای فیش حقوقی نجومی و درآمدهای ناشی از چندین شغل و نه پزشک جراح و...، بلکه یا بازنشسته دولت با حقوق زیر یک و نیم میلیون تومان و یا بیکار و کارگر و... و همگی زیر خط فقر بوده که توان تأمین حداقل نیازهای اولیّه معیشتی خانواده را ندارند و یا زندگی متوسط از جهت معیشتی بدون امکانات اضافی زندگی دارند.

در موارد زیادی، آنهایی که توانستند در سامانه اعتراض قطع یارانه اعلام قطعی نمایند، علت قطع، وجود یک باب منزل و یا منزل متعلق به همسر بوده که در اسلام خانم ثروتمند هم باشد، مسئولیّت مالی در خانواده نداشته و نفقه وی به عهده شوهر هست، و یا مالک، فرد دیگری بوده ولی به عنوان مالکیّت این منزل، بدون درج آدرس کامل یارانه حذف شده و اعتراض ها در سامانه مذکور و اعلام به شخص وزیر رفاه http://www.mcls.gov.ir/fa/modiran درفرم ارتباط مستقیم در سایت وزارت تعاون و سایر مسئولین در استان آذربایجان شرقی و سایر استان ها بی نتیجه مانده و همچنان قطعی یارانه نیازمندان ادامه دارد و حداقل جواب قانونی ومعقول نیز دریافت ننموده اند.

در بررسی از فعّال بودن قسمت اعتراض به قطع یارانه ها که مکرر توسّط وزیر رفاه و سایر مسئولین ارشد اقتصادی و دولتی اعلام می شود، غیرفعّال بوده و اکنون نیز غیرفعّال و فقط امکان استعلام از وضعیّت وجود دارد که چنین جواب هایی همچون مورد ذیل داده می شود. یک سال از این وعده دو ماه دیگر می گذرد و نتیجه عملی تداوم حذف یارانه هست بدون مالکیّت منزل مذکور در ذیل و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز مالک یک باب آپارتمان 150 متری هست. ظاهرا از نظر دولت تدبیر وامید مردم همه باید مستاجر باشند داشتن منزل علامت ثروتمندی است!!

سرپرست محترم ...، خانوار شما به دلایل زیر نیازمند دریافت یارانه نقدی تشخیص داده نشده اند .

          ● ‏دستگاه آپارتمان مسکوني واقع در تبريز کوي فردوس کوچه دوم خ ...

 

درخواست شما در سامانه ثبت شده است و در مرحله "ثبت درخواست" قرار دارد. برای پیگیری نتیجه بررسی، حداکثر تا دو ماه آینده به همین سایت مراجعه نمایید .

http://www.yaraneh10.ir/prs/

        


طی ماهها رصد از سامانه مذکور، علاوه بر غیرفعّال بودن ثبت اعتراض، موارد ذیل نیز در این سامانه غیرفعّال می باشد: 95/4/28

زیر تاریخ کلیک فرمائید:

1394/05/26
با توجه به ضرورت بروز رسانی اطلاعات در سامانه، به اطلاع می رساند که خانوارهایی که یارانه آنها از ماههای گذشته قطع شده است از روز یکشنبه مورخ 94/6/1 و خانوارهایی که یارانه آنها از مردادماه قطع شده است از روز چهارشنبه مورخ 94/6/4 به سامانه ثبت اعتراض مراجعه فرمایند.

1394/02/27
اطلاعیه درباره حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی


چند سوال سه سال بی پاسخ:

1- آیا اسلام چنین اقتصادی را می پذیرد؟

2- پرداخت یارانه از بیت المال به همه مردم حتی ثروتمندان در صدر اسلام بوده که پرداخت یکسان به فقیر و غنی در زمان حکومت حضرت علی علیه السلام موجب اعتراض ثروتمندان و تقاضای تبعیض بین فقیر و غنی داشته اند، لذا، پرداخت یارانه ابتکار ریاست جمهور سابق نبوده و پیشینه ای در صدر اسلام دارد. چرا دولت یازدهم پرداخت یارانه با این سابقه را حربه ای برای کوبیدن دولت قبلی و سیاه نمایی مکررغیرمنصفانه و مغرضانه و منشاء تمام مشکلات اقتصادی و... را پرداخت یارانه می داند، وعامل تبلیغی برای افزایش محبوبیّت خود، علیرغم رضایت آحاد مردم که حقّ مسلّم مردم دریافت بهره ای از بیت المال و ثروت های عمومی هست که این مهم عاملی در کاهش فاصله طبقاتی نیز هست.

3- چرا همواره در حاکمیّت جریان اصلاحات از جمله دوران سازندگی و نیز دوران ریاست جمهوری خاتمی ارزش پول ایران به شدت تنزّل یافته و وابستگی اقتصادی و فرهنگی و... و در نتیجه، مشکلات اقتصادی کشور و افزایش بیکاری و انواع فساد مالی و... به اوج می رسد؟

4- آیا فیش های نجومی جزو درآمد های مشروع و لقمه حلال هست؟

5- طبق کدام اصول شرعی در اسلام درآمد حرام تبدیل شده به قانون در نظام جمهوری اسلامی، حلال شده است؟

6- آیا دولت محترم، ثروت های باد آورده دارندگان فیش های حقوقی نجومی و حقوق های قانونی!!! 24میلیون تومان به پائین و بالا را هم رصد و یارانه را قطع کرده است؟!

7- آیا این وضعیّت، در اثر تدبیر و امید هست که مردم سپر بلای صاحب منصبان و صاحبان زر و زور و قدرت هستند که این چنین زیر پای اقتصاد سرمایه داری له شده و ثروتمندان ثروتمندتر شده تا اکثریّت مردم زیر خط فقر به جای زندگی، زنده ماندن را تحمل  کنند و همواره شرمنده زن و بچه بمانند.

8- چرا نظارت انواع بازرسی و حراست و ستادهای خبری و مجلس شورای اسلامی و ... جز تماشا و سکوت عملکردی ندارند؟

9- آیا ملاقات و دست بوسی وزیر رفاه با مراجع تقلید مشکلی از انبوه مشکلات معیشتی مردم را رفع کرد؟ هدف از این ملاقات چه بود؟

10- چرا بحث های متعدد رسانه ملی در خصوص اقتصاد اسلامی و مشکلات معیشتی مردم در دولت یازدهم گوش شنوا نمی یابد؟

11- ...

قطعا روزی سوز دل مردم در هر دو دنیا بی خیالان مست از ارثیه پدری انگاشتن بیت المال و حقّ مردم را هشیار خواهد کرد ولی آن روز خیلی سخت و حقّ الناس غیرقابل جبران خواهد بود.

لحظاتی پای دستگاه های خودپرداز ایستادن و مشاهده مبلغ پول دریافتی برخی آقایان و مقدار خرید مایحتاج روزانه منزل که یک کیلو تبدیل به نیم کیلو شده، کاهش شدید خرید مردم حتی در ماه رمضان به ویژه امسال و وعده های توخالی پی در پی ریاست جمهور کلید دار، و نیز خبر خالی از عمل توأم با لبخند و مسرّت سخنگوی دولت آقای نوبخت مبنی بر یک رقمی شدن تورم و...، و یا گذشتن از رکود و...، ولی جز در کلام دولتمردان رونق اقتصادی و رفاه عمومی و رضایت مردم و... در گزارش خودشان به خودشان تحقّق نیافته، و همچنان در کلام و روی کاغذ با حساب های اقتصاد سرمایه داری به همه نقاط منحنی و نقطه به نقطه و... می رسند ولی در زندگی مردم اثری از این همه شکوفایی وجود ندارد، لذا، تعریف تورّم را تغییر می دهند که "تورّم کاهش قیمتها نیست"!!!!  عمق فاجعه غیرقابل جبران در سه سال، برای اکثریّت مردم عیان هست و واقعیت های زیر گوشه ای از هزاران هست.

ملاحظه نظرات ذیل مطلب "سامانه اعتراض به قطع یارانه باز شد "

http://www.90ict.com/index.aspx?pid=99&articleid=75326 کد خبر: 75326 تاریخ انتشار6خرداد1394 10:7

برخی نظرات کاربران:

"من با دو تا بچه بیکار بدون در امد مستاجر یارنمو قطع کردن حدود ده ماهه و سه بار اعتراض کردم ولی ترتیب اثری رخ نداده و حتی مدارک برده ام از باعث و بانیش راضی نیستم خدا از او نگذرد کد ملی 0383846641"

"سلام من يك كارگر ساده با حقوق ماهي٦٠٠هزار تومان هستم.مستاجر هم هستم.يارانه ما را از اسفند ماه تا حالا حذف كرديد.در حاليكه اطرافيان نزديكم كه كارمند دولت هستند و حقوقشان بالاي ٢ميليون در ماه ميباشد همچنان يارانه ميگيرن.آيا اين انصاف است؟من بايد براي حل مشكلم به كجا مراجعه كنم؟لطفا راهنمايي كنيد"

"برات علی خمبر از نگین شر استان گلستان هستم دارای ۱فرزند محصل دبیرستانی وهمسر مریض که بیماری نا اعلاج دارد یارانه مارا از مهر ماه ۹۴ قطع کردند بدلیل اینکه سند خودرو بنام ما است ولی خودروها را فروخته ایم ولی خریدار هنوز بنام نزده اگر وکالت نامه فروش را هم بخواهید برایتان ارسال میکنم چرا حق وناحق میکنید بنده بدون شغل ومنبع درامدی هستم بسختی امرار معاش میکنیم ولی همین مقدار ناچیز را هم از بریدید برای خدا کارکنید که حق ناس به گردنتان نماند اون دنیا همه را باید جواب بدی"

"باسلام یعنی واقعا در این مملکتی که حکومت عدل علی در ان دم زده میشود حق است کسانی یارانه بگیرند بادرامدهای بالاوعدم نیاز بعد کسانی مثل من که بیکار بدون بیمه ودرامد باسه فرزند یارانه قطع شوداین چه عدلی است یکسال بیشتر است من اعتراض کردم ولی هنوز هیچ خبری نشده فقط هربارکه به سایت مراجعه میکنم میگه دوماه دیگه در حال ثبت درخواست است پس این ۱۵روز جواب دادن چیه مردم مسخره میکنید خدا ازکسانی که باعث وبانی هستن نگذره که اینقدربی عدالتی در حق ما میشه وهیچ جایی هم نیست که پاسخ گوباشدمن حق خودم وبچه هام رو حلال ندارم وسر پل صراط جلو اون کسان راخواهم گرفت ونفرین خواهم کرد که اینقدر ناعدالتی درحق من وزن وبوه هام میشه وکسی جوابگونیست این چه دولت تدبیرو امیدی است این ناتدبیر ونامیدی کسانی مثل من هست لطفاجواب این حقیر وامثال من رابدید تامولا علی (ع)راکه سرلوحه خود کرده اید را خرسند کنید نه دلخون از بی عدالتی ونابرابری"

"بابا به پير به پيغمبر بنده بيکارهستم و هيچ منبع درآمدي درحال حاضر ندارم يکبار يارانه بمدت سه ماه قطع شد اعتراض کردم مجدداً براي يکي دوماه برقرار شد (بدون پرداخت هايي که قبلاً کسر شده بود) حال مجدداً از بهمن ماه 94 دوباره قطع شده است بنده داراي سه فرزند به سن 23 سال و 21 سال و 20 سال هستم و عرض کردم هيچ منبع درآمدي ندارم حتي خدا شاهد است هيچ پس اندازي هم ندارم با فروش وسائل منزل روزگار ميگذرانم آيا اين انساني اسلامي است؟"

لینک این مطلب از طریق فرم ارتباط مستقیم با وزیر رفاه آقای علی ربیعی ارسال گردیده و دریافت شده ولی تاکنون، مطلبی مبنی بر نفی موارد فوق در قطع یارانه های مردم به نگارنده و... اعلام نشده است.

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی