کد خبر : 266936

ابطال قانون تغییرساعت رسمی کشور ضرورت فوری تأمین سلامتی مردم

با توجه به عوارض و معایب عدیده تغییر ساعت رسمی کشور در سلامتی مردم و صدمات غیرقابل جبران به سلامتی و آرامش روحی و روانی مردم و عدم تأثیر در کاهش مصرف برق که عمده دلایل اسمی طرّاحان طرح بوده، ضرورت فوری، ابطال این قانون می باشد.

جهت حفظ سلامتی  با تغییر ساعت زمان خواب و غذا را تغییر ندهید.

                                     

با توجه به عوارض و معایب عدیده تغییر ساعت رسمی کشور در سلامتی مردم و صدمات غیرقابل جبران به سلامتی و آرامش روحی و روانی مردم از جمله سردرد و کسالت و خواب آلودگی و کج خلقی و عصبانیّت و کاهش دقّت و... به ویژه در صبح ها، و عدم تأثیر در کاهش مصرف برق که عمده دلایل اسمی طرّاحان طرح بوده، ضرورت فوری ابطال این قانون می باشد. 

بعد از چند بار ابطال مصوّبه منع تغییر ساعت از سوی هیئت وزیران دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، مجلس شورای اسلامی در اختیار هاشمی ولاریجانیها به صورت قانون! در مجلس تصویب نمودند، تا امکان مخالفت با تغییر ساعت رسمی وجود نداشته باشد! در جنگ قدرت، روند معمول سران اصلاحات و زیرمجموعه آنها در کلّ کشوردرعرصه های مختلف، مخالفت با آقای احمدی نژاد در هر موضوعی که وی موافق بود و ممانعت از انجام وظایف قانونی و القاء سوءمدیریّت وی به مردم بود! که همچنان ناموفق ماند.    

مسئولیّت شرعی و قانونی سالها مشکلات عدیده ناشی از تغییرساعت رسمی کشوردر زندگی و سلامتی مردم، به عهده هاشمی رفسنجانی و لاریجانیها هست.

این طرح  بدون پشتوانه علمی و پژوهشی و قابلیّت کاهش مصرف برق، صرفا در اثر جنگ قدرت هاشمی و لاریجانی ها با آقای احمدی نژاد، دستورابطال مصوّبه هیئت وزیران آقای احمدی نژاد، در مجلس هشتم داده شد، که شواهد زیادی در مخالفت و ممانعت از شکل گیری و ایجاد رضایت مردم از عملکرد آقای احمدی نژاد بوده و اکنون نیز ادامه دارد، بوده است. تغییرساعت فقط به دلیل جنگ قدرت و مقابله با آقای احمدی نژاد و دولت وی بوده تا با نفی وی، خود را اثبات کنند که یک درصد نیز موفق نشده، و همین عملکرد جریان اصلاحات و سران آن هاشمی و لاریجانی ها آنها را منفورمردم گردانیده که در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 98 علی لاریجانی از سوی مردم قم وهمه مردم حذف گردید.  

بیشتر مردم در قم ومشهد و تهران و اصفهان و تبریز و... جهت حفظ سلامتی خود همچون سابق، امور خود را با ساعت قبلی بدون تغییر زمان خواب و غذا و... تنظیم می کنند. برخی فروشگاه های بزرگ ساعت کاری خود را جلو کشیده و عملا درهمان ساعت قبلی شروع به کار می کنند.


منبع: http://www.khabaronline.ir/detail/459611/society/urban

...تغییر ساعت تابستانی امروزه با چالش های دیگری نیز روبرو شده است. پیچیده تر شدن حفظ زمان موجب اختلال در ملاقات ها، پرداخت صورت حساب ها، حسابرسی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات سنگین وهمچنین الگوی خواب و غذای افراد می شود. نرم افزارها به طور معمول می توانند ساعت را به طور خودکار تنظیم کنند، اما این قابلیت به خصوص در زمان تغییر ساعت تابستانی بیشتر محدود و دارای خطا است.

ماجرای تغییر ساعت در ایران

در ایران نیز، برای نخستین بار در سال ۱۳۵۷ساعت رسمی کشور به ساعات تابستانی و زمستانی تقسیم شد. اما مدتی بعد این روند به حالت تعلیق در آمد.

در سال ۱۳۷۰ و در دوران دولت سازندگی بر اساس محاسباتی هیأت وزیران ایران مصوبه ای را به تصویب رساند که طی آن ساعت رسمی کشور همه ساله دراول فروردین ماه یک ساعت جلو کشیده شود و در سی و یکم شهریورماه به حالت اول بازگردد، اما دولت احمدی نژاد در اسفند ماه سال ۱۳۸۴ این مصوّبه را به دلیل معضلات سلامتی مردم ابطال نمود.

پس از آن در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح هایی را در دستور کار خود قرار دادند تا دولت را مکلف به تغییر ساعت رسمی کشور در شش ماهه نخست سال نمایند. اما در نهایت این طرح ها به صورت قانون در نیامدند. این در حالی بود که منابع مختلف پیشنهادهای مختلفی، هم چون تاریخ هایی جدید برای آغاز و پایان تغییر ساعت در سال را مطرح می کردند.

در نهایت در روز ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ قانونی مشتمل بر یک مادهٔ واحده مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بنابر این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت ۲۴ روز سی ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می شود.

این در حالی است که بررسی های اخیر نشان می دهد که این تغییر ساعت بیشتر دارای تاثیر اسمی می باشد نه واقعی. اخیراً (ابتدای سال ۲۰۱۱) تحقیق در مورد تاثیر تغییر ساعت ۷۰۰ درصد رشد داشته است. ولی غالب کشورها همچنان بر این امر اصرار دارند، اما کشورهای پیشرفته و پر جمعیتی مثل ژاپن، چین و هند این تغییرات را اعمال نمی کنند.

 

                                             

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی