کد خبر : 265542

دستور برخواسته از خودکامگی و گریز از انتقاد به صدا و سیما، بر اساس کدام شرع و قانون؟

در اصل‏ یکصد و بیست و دوم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است: "رئیس‏ جمهور در حدود اختیارات‏ و وظایفی‏ که‏ به‏ موجب‏ قانون‏ اساسی‏ و یا قوانین‏ عادی‏ به‏ عهده‏ دارد در برابر ملت‏ و رهبر و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ مسئول‏ است"
امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهداء 

(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟»   علق /۱

نیروهای متدیّن انقلابی به وظیفه امربه معروف و نهی از منکر درحذف فوری بدعت های آشکار و پنهان و نوظهور در نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس جمهورمتعلّق به حزب نانوشته اصلاحات متّصل به دشمن و نیزپاسداری و حفظ آزادی بیان مردم و رسانه ملی و فرهیختگان کشور و اشاعه برنامه های پرمخاطب گفتگو محور زنده در سیمای جمهوری اسلامی عمل نمایند.

 اگراین وضعیّت ادامه یابد، قطعا فاتحه انقلاب اسلامی خوانده خواهد شد، چون بیشترین شاخصه نظام، آزادی بیان هست که منشاء پیشرفت های مختلف و تنها مانع مؤثر در شکل گیری مجدد حکومت دیکتاتوری بوده است.

در پی استقبال عمومی از برنامه های جهان آرا و عصرانه و ثریا به صورت گفتگو محورزنده با حضور کارشناسان در موضوع برنامه بدون وابستگی حزبی و جناحی به ویژه به جریان اصلاحات متصل به دشمن، با بیان واقعیت هایی ازمدیریّت کلان اجرایی، حسن روحانی در دستوری خلاف شرع و قانون، از علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خواست، "از این پس صرفا بسته های خبری!! تهیه شده در نهاد ریاست جمهوری عینا، بدون هرگونه دخل و تصرف و دقیقا آن گونه که در معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور (توسط واعظی رئیس دفتررئیس جمهور که سالها خانوادگی و فامیلی  درخدمت جریان اصلاحات هستند که وی سالها برخلاف روند معمول، درهمه دیدارها و... به روحانی سنجاق شده) تهیه می شود، باید از صدا وسیما پخش شود" رئیس صدا و سیما نیز به دلیل مغایرت خواسته!! ریاست جمهور با قوانین کشور درخواست وی را ردّ نموده ولی برنامه های مذکور را از حالت زنده خارج نمود.                    
این جملات دستوری! حاکی از برخورد دیکتاتورمأبانه با فرهنگ اسلامی و انقلابی و رسانه ملّی و آحاد مردم ایران بوده و رسانه، میلی دولتی نیست. این رسانه متعلّق به همه مردم ایران هست.
مدیریّت رسانه ملی به صورت شورایی بوده و یک عضو تحت هیچ عنوان، نمی تواند به تنهایی تصمیم گرفته و خواستار تغییراتی در روند برنامه های صدا و سیما شود. رئیس جمهور فاقد تمکین از شرع و قانون، مجاز به صدور دستور توقّف برنامه های پرمخاطب را ندارد.
نکته قابل تأمل این که، همزمان با دستورروحانی به صدا وسیما مبنی برعدم پخش زنده برنامه های مذکور، صفحه اینستاگرام برنامه جهان آرا نیز مسدود شد!
 آیا گردانندگان اینستاگرام اسرائیلی نیزازانتقاد فرهیختگان از حسن روحانی ناراحت هستند؟!! چه قرابتی بین این دو وجود دارد؟ آیا اینستاگرام هم حامی حسن روحانی هست؟!

                                             

در اصل‏ یکصد و بیست و دوم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است: "رئیس‏ جمهور در حدود اختیارات‏ و وظایفی‏ که‏ به‏ موجب‏ قانون‏ اساسی‏ و یا قوانین‏ عادی‏ به‏ عهده‏ دارد در برابر ملت‏ و رهبر و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ مسئول‏ است"
همین یک اصل از قانون اساسی کشور، نشانگرمحدودیّت کامل وظایف و اختیارات رئیس جمهور در قوانین کشور بوده و با صراحت مسئولیت قانونی در برابر ملت و رهبر و مجلس شورای اسلامی را بیان می کند، که این مهم دقیقا به دلیل ممانعت از خودکامگی و سلطه گری و روش استبدادی همچون رژیم سابق را نفی و نهی کرده، و از رئیس جمهور کوچکترین حرکت ناشی از خودکامگی و استبداد رأی و زورگویی و زورمداری در مدیریّت را سلب نموده است، زیرا، این استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی با شکنجه ها و خون هزاران شهید و جانباز ایجاد وماندگارشده و احدی درهیچ رده مسئولیّتی، حقّ سلب هیچ کدام از دستاوردهای ملی و مردمی را ندارد. 
سه برنامه گفتگو محور بدون سانسور، دقیقا اجرای پاسخگویی رئیس جمهور در برابر ملّت ایران در رسانه متعلّق به همه مردم که به نمایندگی از سوی مردم حرف می زنند، هست.
متأسفانه، طی شش سال اخیر دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، که بعد از ردّ صلاحیّت از سوی شورای نگهبان با تهدید به عدم اجرای انتخابات، خود را به مردم تحمیل نمود، تنها عملکرد ملموس و مشهود از وی، موارد متعدد خلاف شرع و قانون بوده که کمترین آنها توهین به فرهیختگان و منتقدین اصلاحات و دولت بوده که طبق قوانین قضایی کشورموجب محکومیّت قضایی بوده و با افزایش این رفتار و انزجار مردم و ایجاد فضای غیراخلاقی در کشور و از سوی رئیس جمهور و هتک حرمت منتقدین، با ابلاغ چند تن از نمایندگان متدیّن انقلابی مجلس شورای اسلامی به وی، مبنی براعلام عدم کفایت سیاسی درصورت تکرار توهین و فحش وبرخورد اهانت آمیز با مردم و فرهیختگان، این رفتار تا حدودی فروکش کرد! 
متن قانون اساسی  در شیوه حکومت در اسلام
حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می دهد تا درروند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می کند؛ به ویژه در گسترش روابط بین الملی، با دیگر جنبش های اسلامی و مردمی می کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی راهموار کند. (ان هذه امتکم امه واحده وانا ربکم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد. با توجه به ماهیّت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمین گر نفی هرگونه استبداد فکری واجتماعی و انحصار اقتصادی می باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می کند.(ویضع عنهم اصرهم والاغلال التی کانت علیهم).
براساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، هرگونه سلطه گری فردی و گروهی اعم از اشخاص و احزاب طرد شده و حاکم اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران فقط مردم و ولایت فقیه هست.
رئیس جمهور صرفا مسئول اجرایی قانون اساسی و سایر قوانین مصوّب و دستورولایت فقیه هست که در بدو پذیرش سمت با آراء مردم با جملات زیر که حدّ و حدود وظایف و مسئولیّت رئیس جمهور را تعیین کرده، باید قسم بخورد: 
"من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏ جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنمکه‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیّت‏ خویش‏ را درراه‏ ایفای‏ مسئولیت هایی‏ که‏ بر عهده‏ گرفته‏ ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏ حمایت‏ کنم‏..."
آیا دستور حسن روحانی به صدا و سیما و اعلام تهیه بسته خبری از نهاد ریاست جمهوری، انجام خودکامگی و سلب آزادی از مردم و رسانه ملّی و ممانعت از اطلاع رسانی و آگاهی مردم از امورمدیریّتی واقتصادی و فرهنگی و... کشور نیست؟!! 
آقای وحید یامین پور مجری جهان آرا هم نوشت: « دوسالی که در جهان آرا بودم مستمرا تلاش می کردند برنامه تعطیل شود به خصوص متوجّه شدیم که دو چیز خط قرمز است: برجام و لاریجانی ها؛ به یاد دارم که جناب آشنا فقط به خاطر اینکه از تعبیر"هچل" برای برجام استفاده کرده بودم شکایتی بلند بالا به آقای اژه ای نوشته بود. ظاهراً بالاخره موفق شدند." 
باید حسن روحانی به همه مردم ایران بگوید لاریجانی ها چه مالکیّت و سهم و قدرتی در نظام و ایران دارند که به جای مردم و ولیّ فقیه خط قرمز وی شده اند؟!!! جزمصیبت و بدبختی ومشغولیّت نظام و رسانه های ملی و مردم و... به جنگ قدرت و ثروت و مقام در قوّه قضائیه و مقنّنه و... مردم ازاینها چه نصیبی داشته اند؟ اینها چه مدت در جبهه جنگ سخت بوده و چند تا شهید و ایثارگردادند؟ 
آیا هرچه دارند ازهمین نظام اسلامی در جنگ قدرت کسب نشده است؟ 
آیا لاریجانی ها غیراز جنگ قدرت و مقام ومقابله با نیروهای متدیّن انقلابی و آمرین به معروف و ناهیان از منکر جایی دیگر دیده شده اند؟!
تعبیرهچل ازسوی آقای یامین پوربرای برجام کاملا بجا و مصیبت و چاه عمیق دشمن برای ایران کاملا صادق هست.    جناب آشنا چراازآقای یامین پور به شخص آیت الله رئیسی که یکی از نظارت کنندگان قانونی رسانه ملی هستند، شکایت نکردند؟!! آیا علت شکایت به ایشان، سکوت آقای اژه ای در فتنه 88 در وزارت اطلاعات وعدم انجام وظایف قانونی به نفع جریان اصلاحات متّصل به دشمن و منجر به عزل ایشان از سوی آقای احمدی نژاد و مساعدت درحال حاضرنبود؟
وظایف وسایل ارتباط جمعی در قانون اساسی 
همین بخش از قانون اساسی نیزمغایرت دستور رئیس جمهور به رئیس صدا و سیما ناشی از خودکامگی و استبداد رأی و تضییع حقوق آحاد مردم و ترویج خصلت های تخریبی و ضداسلامی را ثابت می نماید:
"وسایل ارتباط جمعی (رادیو – تلویزیون) بایستی در جهت روند تکاملی انقلاب اسلامی در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گیرد و در این زمینه از برخورد سالم اندیشه های متفاوت بهره جوید و از اشاعه و ترویج خصلت های تخریبی و ضد اسلامی جداً پرهیز کندپیروی از اصول چنین قانونی که آزادی و کرامت ابناء بشر را سرلوحه اهداف خود دانسته و راه رشد و تکامل انسان را می گشاید بر عهده همگان است و لازم است که امت مسلمان با انتخاب مسئولین کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان به طورفعالانه درساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند به امید اینکه در بنای جامعه نمونه اسلامی (اسوهکه بتواند الگو و شهیدی بر همگی مردم جهان باشد موفق گردد. (وکذالک جعلنا امه وسطاً لتکونوا شهداء علی الناس)."
‎‎‎‎‎‎بنابراین، لغو فوری دستور خلاف شرع و قانون رئیس جمهور به ریاست رسانه ملی و تأمین حقوق مردم براساس قانون اساسی و تداوم برنامه های جهان آرا و ثریا و عصرانه به صورت سابق بدون هرگونه دخالت قوّه مجریّه در انجام وظایف ذاتی رسانه ملی ضروری بوده و پیگیری فرهیختگان درایفای حقوق مردم لازمه ثبات آزادی و برخورد اندیشه ها و صیانت از فکر و قلم فرهیختگان می باشد.
علاوه بر سلب آزادی بیان در رسانه ملی نظام جمهوری اسلامی توسط حسن روحانی قراردادهای مغایر اسلام و قانون اساسی و دستور صریح و مکرر ولایت فقیه در دولت و مجلس شورای اسلامی برخی بدون اعلام عمومی در رسانه ملی از جمله fatf و سند 2030 و...  تصویب و اجرا شده است، در حالی که اصل چهارم قانون اساسی بر اساس آیات زیادی درقرآن مبنی بر ممنوعیّت هرگونه رابطه با کافران و دشمنان اسلام، کلیه قراردادها را ملزم به مطابقت با موازین اسلامی نموده است:
اصل‏ چهارم:قانون اساسی ‎‎‎‎‎ کلیه‏ قوانین‏ ومقررات‏ مدنی‏، جزایی‏، مالی‏، اقتصادی‏، اداری‏، فرهنگی‏، نظامی‏، سیاسی‏ و غیراینها باید بر اساس‏ موازین‏ اسلامی‏ باشد.این‏ اصل‏ براطلاق‏ یا عموم‏ همه‏ اصول‏ قانون‏ اساسی‏ و قوانین‏ و مقررات‏ دیگر حاکم‏ است‏ و تشخیص‏ این‏ امر بر عهده‏ فقهای شورای‏ نگهبان‏ است‏.

والسلام علی من التبع الهدی 


واکنش کاربران به لغو پخش زنده برخی برنامه ها: نبندیم دهان ها را، نشکنیم قلم ها را


مطالب بیشتر
واکنش کاربران به لغو پخش زنده برخی برنامه ها:
 نبندیم دهان ها را، نشکنیم قلم ها را

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی