کد خبر : 265413

احزاب سیاسی کار و دکان حزب بازی در انتخابات و ... سکوت همگان

آیا همه پرسی 80 میلیونی مردم ایران در شهادت سردار سلیمانی و نیز نماز جمعه اخیر چند میلیونی تهران به امامت مقام معظم رهبری، و بیش ازیک هفته در کل کشوراعلام مخالفت با هرگونه حزب بازی و گروه بندی و دوقطبی سازی جامعه و مصادره انقلاب به نفع احزاب یک شبه و شب انتخابات بعد از شهادت سپهبد سلیمانی کافی نیست؟

خروج از بی طرفی توسط دکتر کدخدایی و بی اعتنایی به نظر منفی اکثریت مردم ایران نسبت به بازی های حزبی و دوقطبی سازی جامعه و ...در محل شورای نگهبان و سکوت همگان!!!

                                       

چرا اخیرا دکتر کدخدایی در شروع ثبت نامها و نیز دراخبار سراسری اعلام نمود با احزاب و گروه ها جلسه داشته است. وی از طرف چند نفر ایرانی این چنین مصرّ بر ورود احزاب به انتخابات هست؟ آیا این اقدام علنی در شرح وظایف قانونی شورای نگهبان هست؟                                                    

 اکثریت مردم ایران کدامیک از حرفهای دکتر کدخدایی را قبول دارند؟                                                                   آیا طی چندین قرن تاریخ ایران اکثریت مردم ایران عضو حزب و گروه و دسته ای بوده اند که وی بعد از لغو عضویت از شورای نگهبان، در برگشت مجدد با انتصاب علی لاریجانی، تغییر موضع سیاسی از اصولگرا به اصلاحات و مدافع احزاب سیاسی شده است؟!  

این احزاب سیاسی در کمک به مردم گرفتار در سیل و زلزله و معضلات مختلف اقتصادی مردم کجا هستند؟ 

چرا فقط در ورود به دولت و مجلس های شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیدا و فعّال وطرفدارحقوق مردم و عاشق سینه چاک مردم و نمایندگی مردم می شوند؟!!!             

غیر از این است که در طول تاریخ هرمصیبتی سر مردم ایران آمده از فعالیت های احزاب یک نفره و چندنفره انگشت شمار بدون پایگاه مردمی بوده و هست؟!!!                                                                                                               ازکی تاکنون دکتر کدخدایی با شرح وظایف مشخص در شورای نگهبان بلندگو و نماینده احزاب سیاسی شده و بی طرفی که اصل اساسی و وظیفه شرعی و قانونی تک تک اعضای شورای نگهبان و همه دست اندرکاران مستقیم و غیرمستقیم دخیل در انتخابات هست در حین بررسی صلاحیت ها رعایت ننموده و با ذی نفع در نامزدی انتخابات از سوی احزاب فاقد پایگاه مردمی ملاقات نمودند.                                                                                                                             

آیا این ملاقات نقض قانون بی طرفی عوامل دست اندکار درانتخابات به ویژه شورای نگهبان نیست؟   

آیا خروج از بی طرفی در حین رسیدگی به صلاحیت نامزدها جرم تعریف شده در قانون نیست؟                                    آیا این ملاقات علنی موجب بی اعتمادی مردم به جایگاه شورای نگهبان و اصل بی طرفی آن نمی باشد؟                          آیا همه پرسی 80 میلیونی مردم ایران در شهادت سردار سلیمانی و نیز نماز جمعه اخیر چند میلیونی تهران به امامت مقام معظم رهبری، و بیش ازیک هفته در کل کشوراعلام مخالفت با هرگونه حزب بازی و گروه بندی و دوقطبی سازی جامعه و مصادره انقلاب به نفع احزاب یک شبه و شب انتخابات بعد از شهادت سپهبد سلیمانی برای برچیدن حزب بازی درارکان مدیریّت کلان کشور کافی نیست؟  

آیا مشکل اصلی مردم ایران، نبود حزب و دکّان های حزب بازی برای هجوم و چپاول دار و ندار مردم و کشورهست، یا نیروی متعهّد و متدیّن انقلابی ولایتمدار مردمی؟!!!

ردّ صلاحیت ها و بعد یک شبه تائید صلاحیت 30 نفرو برخی اعضای جریان اصلاحات بر چه اساسی بوده؟ آیا ردّ صلاحیت اشتباه بوده و بعد از شکایت معلوم شده است؟
اگر اشتباه ردّ صلاحیت درست باشد، کلّ بررسی ها زیر سوال نمی رود؟
آیا برگشت مجدد بسیاری از مهره های جریان اصلاحات در نتیجه اشتباه در بررسی بوده است یا ...؟!!!
آیا...

دکتر کدخدایی در دیدار دبیرکل و مسئولان حزب ندا:👇حرفهایی از جنس حزبی محض!در محل شورای نگهبان 

فعالیت احزاب جدی تر شود. 

در جریان بررسی صلاحیت ها ما فقط صلاحیت های شخصی افراد را بررسی می کنیم و عضویت افراد در گروه ها و احزاب بررسی نمی شود.

فعالیت احزاب در کشور نتوانست ثمرات لازم را داشته باشد لذا باید حمایت های قانون اساسی از تحزب در قوانین عادی نیز لحاظ شود.

قانون باید در مورد احزاب و فعالیت های حزبی اصلاح شود تا نقش احزاب در کشور پررنگ تر شود.

باید هویت حزبی و سیاسی احزاب پر رنگ تر شود

به جد معتقدم که باید فعالیت احزاب در کشور نهادینه شود و این نیاز به یک مطالبه جدی و همه جانبه دارد.

شورای نگهبان در برخورد با افراد سودجو درنگ نکرده و نخواهد کرد لذا اگر کسی اطلاعات و مستنداتی درباره سودجویی و کلاهبرداری افراد در مورد بررسی صلاحیت ها در اختیار دارد، این مستندات را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد تا شورا پیگیری های لازم را انجام دهد.

 شورای نگهبان نتیجه بررسی صلاحیت ها را طبق قانون موظف است به خود فرد اعلام کند و این کار را خواهد کرد.

در این دیدار صادق خرازی دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان انتقادات، نکات و پیشنهاداتی را خطاب به قائم مقام دبیر شورای نگهبان بیان کردند.                                                                                                                                  

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی