کد خبر : 259273

وضعیّت زن مسلمان در صدا و سیما و سینما و خیابانهای نظام جمهوری اسلامی ایران

تبلیغات گسترده در رسانه های معاند بیگانه بر اختیاری بودن حجاب و تلاش وافر در زودون حیاء از زن و مرد ایرانی و غیرت و مردانگی مرد با سکوت همه مسئولان در مدیریّت کلان، در قشر غیرمذهبی و بیگانه از تربیت دینی و احکام شرعی مؤثر واقع و خود پیاده نظام و پرچم دشمن در خاک نظام جمهوری اسلامی شده اند.

 امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهداء در روز عاشورا

"اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم". سوره رعد، آیه11
"خدا حال قومى را تغيير نمى دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند."

(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟»   سوره علق /۱۴

در قرن چهارده هجری، کدامیک از مسلمانان با اباعبدالله الحسین علیه السلام عهد و پیمان و بیعت شکستند و در صف یزیدیان قرار گرفتند؟

آیا جنگ با آمرین به معروف و ناهیان از منکر و رهروان اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابله با جنگ نرم دشمن، جنگ با احکام و دستورات خدا در قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام نیست؟

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ" ﴿٢٥١

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 

قال الحسین علیه السلام : «انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی ، اُرید اَن آمر بالمعروف و أنهی عنی المنکر»
 "همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف من امر به معروف و نهی از منکر است."

اباعبدالله الحسین علیه السلام تنها راه اصلاح امّت اسلام را که با اسلام واقعی زاویه پیداکرده بود؛ امر به معروف و نهی از منکر می دانست و برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حالی که شهادت خود و یاران و اسیری حریم پیامبرخدا را پذیرفته؛ قیام کرد؛ تا اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله پایدار و اسلام معاویه و یزید برملا و حقانیّت جانشینی پیامبر خدا و جانشین معصوم پیامبر ثابت گردد.   

    

وضعیّت حجاب در چهارمین دهه انقلاب اسلامی ایران پایدار با خون هزاران جوان و نوجوان گلگون کفن 

پیشینه حجاب در ایران
برابر شواهد تاریخی، قرنها الگوی زن ایرانی فاطمه زهرا و حضرت زینب علیهماالسلام بوده و قرون متمادی زن مسلمان ایرانی دارای حجاب کامل مشابه چادر امروزی حتّی با روبند بوده و پاکدامنی و عفاف و خویشتن داری و وقارومتانت و حیاء بی نظیر و پرهیز از اختلاط با نامحرم صفت و ویژگی اصلی زن ایرانی بوده، به طوری که منازل نیز با همین فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد، دارای  اندرونی و بیرونی بوده و کوبه در برای زن و مرد متفاوت بود. 
با کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی استفاده از روبند کاهش، ولی چادرهمچنان حجاب اصلی زن ایرانی تا سال 1357 بود. بعد از انقلاب با فرمان امام خمینی مبنی بر رعایت حجاب، بسیاری از بانوان، چادر مشکی را به عنوان حجاب اصلی انتخاب و افراد بی حجاب قبل از انقلاب، مانتو و مغنعه  را در محیط کارانتخاب نمودند و بخشنامه دولتی رعایت حجاب، قانون اجرایی کلیه مراکز دولتی و قضایی و... شد.   
این نوع حجاب و روابط اجتماعی و فردی با محوریّت حفظ حریم زن و مرد نامحرم، تا حدود 15 سال قبل، هرچند با کاهش نسبت به گذشته، در سطح جامعه ملموس و در روابط اجتماعی و شغلی و ... تأثیرگذار و نقش تعیین کننده و مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی بود.
اما با اشاعه استفاده از ماهواره و شبکه های اجتماعی خارجی با برنامه ریزی دقیق دشمن، در تلاش به کاهش و حذف این ویژگی ها و جایگزینی فرهنگ غربی اصالت لذّت، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی رو به کاهش و تغییر ارزش ها صورت گرفت.

خانواده هایی که دارای تربیت دینی بوده و امور زندگی خود را با موازین شرعی و حکم خدا مطابقت می دادند، از هجمه فرهنگی دشمن مصون ماندند، ولی خانواده های کمتر مذهبی و غیرمذهبی قربانی تهاجم فرهنگی دشمن شده و فکر و عقل و امور زندگی خود را در اختیار مدیران پشت پرده برنامه های ماهواره و شبکه های اجتماعی بیگانه قرار دادند و همین شد که دختر و پسر این خانواده ها فاقد تربیت دینی و فرهنگ اصیل ایرانی شد و مشابه زن و مرد تعیین شده در ماهواره شد.
در 10 سال گذشته به ویژه در پنج سال اخیر، بالاخص سیمای جمهوری اسلامی و فیلم های سینمایی خانگی و... عملا همین شخصیّت را تبلیغ و چادر و حجاب اسلامی و محجّبه و حریم شرعی زن و مرد را به طور تلویحی و علنی حذف و لباس بدن نما و تنگ و... آرایش غلیظ را عمل کاملا عادی و ضروری زن در معابر عمومی و ارزشمند تلقی و برهنگی را مصداق آزادی تبلیغ می کنند. چادری آرایش کرده و طناز و عشوه گر نیز از همین سیمای جمهوری اسلامی تولید و به سطح جامعه سرایت نموده است. حتی لباس تنگ و آرایش مو و برداشتن ابرو و ناز و... مردان و طنازی و عشوه مجری زن در صحبت و حرکات بدن مجری در شبکه آی فیلم و... نیز در سیمای نظام اسلامی مشاهده و الگوسازی و فضاسازی و حساسیّت زدایی و فرهنگ سازی شده و می شود. 
در برخی مجریان و بازیگران زن ذره ای از حیاء زن ایرانی مشاهده نمی شود و پررویی و گستاخی و درشت گویی و جیغ و داد و حرف زدن و خنده با صدای بلند و ناز و عشوه و... مغایر با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در حال افزایش در سیما و فیلم های سینمایی خانگی با سرایت در جمعه در حال افزایش می باشد.

در سکوت کامل دولت 11 و12 ومجلس شورای اسلامی و قوّه قضائیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر وشورای انقلاب فرهنگی و  نهادهای فرهنگی تبلیغی از جمله حوزه های علمیّه و سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی و صدا و سیما و... امنیّت و آزادی در مخالفت علنی با حکم خدا در خیابانها و اماکن عمومی از سال 92 تاکنون، به ویژه 2 سال اخیر، با هدایت و حمایت پیدا و پنهان دشمنان اسلام و انقلاب، بدحجابی لجام گسیخته، به بی حجابی و برهنگی رسیده و موجب افزایش فساد اخلاقی و التذاذ خیابانی و ناامنی دختران و زنان بدحجاب و بی حجاب و دوستی های خیابانی و بروز اختلافات خانوادگی و برخی منجر به طلاق وازدواج های صرفا احساسی شده است.       

 

                                                                                         

 

در چند سال اخیر به ویژه دو سال گذشته، سیمای جمهوری اسلامی  در کشاندن زن پرحیا و متانت و وقار و سنگینی و خویشتن دار و عفیف ایرانی به خیابانها و محیط های کاملا مردانه و کاهش مداوم حجاب و عفاف و حیاء و متانت و وقار و سنگینی زن ایرانی با فضاسازی و جریان سازی و خط شکنی و الگوسازی بیشترین تأثیر داشته است. 

اخیرا، گزارشگر زن از محیط های کاملا مردانه و بی ارتباط به امور زنان از جمله ارتش و کارخانجات ساخت قطعات صنعتی و ... و کنار مسیر سیل چند ماه اخیر که موجب افتادن خبرنگار زن در وسط سیل شده و دکتر فتاحی ریاست کمیته امداد برای جلوگیری از غرق شدن وی را بلند کرد و رسانه ها به جای تقبیح عمل صدا و سیما در ممانعت از ورود زن خبرنگار به وسط سیل، تصویر گرفتند. این خبرنگار زن گیر کرده وسط سیل توسّط دکتر فتاحی نجات یافت که وظیفه شرعی نزدیک ترین فرد از جهت مکانی به فرد غرق شده بود، ولی برخی، تبلیغات سوء علیه ایشان راه انداختند. 

در چند ماه اخیر تهیه گزارش از کارخانجات ساخت قطعات و... صنعتی کاملا مردانه توسط گزارشگر زن آن هم با چادر که مفهوم چادر را نفهمیدند، افزایش یافته است. 

چادر یعنی دورباش از نامحرم و به حداقل رساندن اختلاط، ولی در سیمای میلی ایران، چادر را دچار تحریف معنوی نموده و زنان را با چادر وسط سیل کثیر مردان می فرستد و هدف قرآن از پوشش حجاب کامل مشابه حجاب قرآن را مخدوش می نماید. 

همچنین، در چند ماه اخیر، مصاحبه با شخصیتها و... با حضور دو مجری زن برخی چادری! و مرد در سیما انجام می گیرد، که مجری مرد ساکت، ولی مجری زن با حداقل حیاء مدام در حال گفتگو، برخی مجریان با لحن آلوده به ناز و مکرر تکان دادن دستها و سر، وضعیّت غیراخلاقی و جذب نامحرم به خود را ایجاد کرده است

یک نمونه اسفبار مصاحبه با ریاست قوه قضائیه آیت الله رئیسی در بدو انتصاب بود که مجری مرد دکور بود و مجری زن با حرکات مکرر دست و لحن بسیار کم حیاء و گستاخ  که مجال  حرف  زدن کافی  به  آیت الله رئیسی نمی داد، محور تصویری و دیالوگ در مصاحبه قرار گرفته بود!!! فاین تذهبون؟

             

اعتراض مردم متدیّن و مدافعان اسلام و انقلاب وفرهیختگان به فجایع فرهنگی و سستی ارکان خانواده مؤثر نبوده، و وضعیّت فوق سیر صعودی یافته است. در سه سال اخیر، مانتوهای جلوباز و بدون دگمه و توری  وآستین کوتاه و شال و روسری توری و شلور دو وجب کوتاه زیر زانو زنانه و جوراب بدون ساق و با آزادی کامل در حال ورود از خارج و نیز تولید داخل و خرید و فروش و مصرف در خیابانها شده و هیچ یک از مسئولان ذیربط در مدیّریت خرد و کلان، مشکل حادّ اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و اشکال شرعی فزاینده را مشاهده نمی نمایند

                                               

کار له کردن حکم خدا در خیابانها و اماکن عمومی و میهمانی های ... به جایی رسیده که بی حجابی و بدحجابی ارزشمند شده و چادری و محجبّه غیرارزش و مورد تنفر و لازمه مقابله برای کاهش تعداد چادری و محجّبه!!

 در سایه مسئولان ذیربط فرهنگی تبلیغی و قضایی و...، بی حجابان و بدحجابان طلبکار شده و با قیافه حقّ به جانب، آمران به معروف و ناهیان از منکر حتی نیروی انتظامی که هردو وظایف شرعی و قانونی خود را انجام می دهند، توهین و فحش و برخورد فیزیکی نثار می کنند و از نبود آزادی در ایران شاکی هم هستند!! 

چه شده که به اینجا رسیدیم؟ 

کدامین قلم و زبان و قدم ها و کدامین مسئول به موقع حرکت نکرد؟     


                                         

 انواع کنسرتها و برنامه ها با عناوین و موضوع قانونی، تبدیل به مجلس التذاذ از ناموس خدا و جنس مؤنث و عامل اصلی خوش گذشتن به مردان در اثر اختلاط بیش از حدّ با نامحرم شده و آیات حجاب در قرآن  و خون شهداء را زیر پا له نموده و می نمایند.

 سن سوء استفاده از جنس مؤنث در این نوع برنامه ها در مراکز مختلف دولتی و خصوصی، به دلیل ... از بالای 25 سال به زیر 20 سال رسیده است! 

 تبلیغات گسترده در رسانه های معاند بیگانه بر اختیاری بودن حجاب و تلاش وافر در زدودن حیاء از زن و مرد ایرانی و غیرت و مردانگی مرد با سکوت همه مسئولان در مدیریّت کلان، در قشر غیرمذهبی و بیگانه از تربیت دینی و احکام شرعی مؤثر واقع و خود خواسته و ناخواسته پیاده نظام و پرچم دشمن در خاک نظام جمهوری اسلامی شده و مدام در حال پیشروی در تصاحب ارزش های دینی و ملّی هستند و در مقابل خود مقاومت و دفاعی نمی یابند، جز آمران به معروف و ناهیان از منکر که صرفا از باب وظیفه شرعی تا پای جان مقابل این همه هتک حرمت زن مسلمان ایرانی و ناموس مردم می ایستند و مدافعی نمی یابند.

این چنین جشن و نمایشگاه و... را برخی مسئولین دولتی و شهرداری و ... ترتیب می دهند و برخی خود نیز حضور یافته و فیض می برند و برخی در رقص دختران کف می زنند!! (به دلیل نقض غرض و اشکال شرعی و قانونی از انتشار تصاویربیشتر معذورم.) 

                                               

دوستی و ارتباط ناسالم با نامحرم در شبکه های ماهواره و شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی به شدّت ترویج و در قالب فیلم و سریال، نحوه دوست یابی از جنس مخالف آموزش داده می شود. در شبکه اجتماعی ایرانی فیس نما نشر تصاویر بی حجاب و مبتذل بلامانع بوده و دوستی اینترنتی و ارتباط ناسالم از طریق این شبکه اجتماعی در حال انجام هست. برخی مذکر و مؤنث با نام مستعار بدون مطلبی در صفحه شخصی، صرفا جهت ایجاد ارتباط و دوستی با جنس مخالف عضو شده و محل امنی در ارسال تصویر و صحبت و... یافته اند و شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا و وزارت ارتباطات و دبیرخانه کارگروه جرائم رایانه ای و... !!!

شبکه اجتماعی تبیان نیز درچند ماه اخیر به دنبال تغییر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه تبیان و ورود تعداد زیادی دانشگاهی غیرانقلابی و فاقد تخصص در امور تبلیغی حوزوی، با انواع روشهای غیرقانونی و خلاف شرع نیروهای مذهبی و انقلابی را منزوی نموده و اعضاء مقاوم در برابر هرگونه آزار و اذیت را از جمله نگارنده، با تغییر لینک و... مانع ورود به مدیریت شبکه اجتماعی و فعالیّت شده اند. صفحه نگارنده از سال 92 تا یک ماه قبل فعّال بوده و به جرم تبلیغ اسلام و انقلاب حتی عید غدیر و ماه محرم و عاشورا مانع فعالیت شدند!! ولی ختم سازی و به سخریّه گرفتن و تحقیر و توهین و  و ... نیروهای مذهبی انقلابی، مجاز شده و غیرقانونی نبوده! و فعالیّت اصلی این شبکه شده  و مسئولین ذیربط در حال حمایت و پشتیبانی! پس از سالها تلاش در سالم سازی و پاکسازی شبکه توسط نگارنده و سایرین، ارتباط ناسالم نامحرم شدّت یافته و صفحات بدون محتوا همچون فیس نما افزایش و مذهبی ها عنصری منفور و اضافی و فاقد هر گونه حقّ و... تلقی و هرکه هرچه از دستش بر می آید پرتاب می کند. حسینیان در این شبکه ایرانی هم سنگ دریافت می کنند و مسئولین امور فضای مجازی در حال ارائه خدمات و تعریف و تمجید از شبکه های اجتماعی داخلی! در این شبکه ها از جمله سروش، گپ و آی گپ و بله، مذهبی و انقلابی بودن به ویژه از نوع آمر به معروف و ناهی از منکر از نوع نگارنده، جرمی نابخشودنی و موجب حذف کانال و آمار و سایر ترفندها در ممانعت از فعالیّت هست! برای ما همه جا کربلا و هر روز عاشوراست ولی هرگز عهد نمی شکنیم.

https://net.tebyan.net/mohaggeg#c=WallContent&q=cGlkPTE1NjY0MCZ3YWxsaWQ9bW9oYWdnZWcmdmlld3N0YXR1cz1XYWxsJg::&z=LnBhZ2VfY2VudGVyX2JvZHk:&m=aHRtbA::&s=MC44MDg1

در 4 سال اخیر در سیمای نظام جمهوری اسلامی علاوه بر ترویج آرایش غلیظ جنس مؤنث در انواع برنامه ها و فیلم و سریال، نحوه دوستی و ارتباط با نامحرم نیز آموزش غیرمستقیم داده می شود. 

این آموزش ها به طور مستقیم وارد جامعه شده و حتی برخی چادری های ناتوان؛ در لجام زدن بر هوای نفس خود و تنظیم نگاه نامحرم، در خیابانها و محیط کار و... با راه رفتن و نگاه و صحبت و خنده با عشوه و آرایش غلیظ به چادر یادگار حضرت زهراء سلام الله علیها دهن کجی می کنند و فلسفه و اصل حجاب را زیر سوال برده و منشاء تلقّی نادرست از حجاب قرآنی شده اند، که با چادر با فریاد آرایش غلیظ و رقیق و... نامحرم را به خود می خوانند.

              


در اثر بیگانگی با فرهنگ قرآنی و عدم آموزش لازم و عینی از رسانه های پرقدرت دیداری و شنیداری به ویژه سیما، افزایش دوستی با جنس مخالف و ارتباط ناسالم و سوءاستفاده از برخی دختران، موجب سقط جنین و خودکشی آنها شده است. 

متأسفانه به جای آموزش مستقیم و عینی تبعات ناشی از روابط ناسالم با نامحرم و آثار سوء عدم پیروی از دستورات قرآن در فیلم و سریال، در برنامه های اندک، به برنامه گفتگومحور بسنده نموده که همواره بی تأثیر بوده است.             


                           


 میزان و نحوه ارتباط با نانحرم باید در خانواده آموزش داده شده و در جامعه نیز همان وضعیّت مشاهده گردد، والاّ آموزش خانواده به محض ورود دختر و پسر به اجتماع همانند رفتار عینی در جامعه خواهد شد.


                       


حجاب در قرآن

کلمه حجاب در قرآن هفت بار تکرار شده است که در سوره احزاب آيه 53 و سوره نور آيه 31 به معنی پوشش به کار رفته و در باقی آيات به معني مانع و پرده ای مستور است.

رابطه حجاب و نگاه با ارتباط نامشروع در قرآن

سوره نور ایه 30:

1."قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُون.

«به مردان باايمان بگو: ديده فرو نهند و پاکدامني ورزند، که اين براي آنان پاکيزه تر است، زيرا خدا به آنچه مي کنند آگاه است.»

وجوب پوشش کامل برای زن در قرآن

سوره نور ایه 31:

2."وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ"

«به زنان باايمان بگو: ديدگان خود را (از نامحرم) فروبندند و پاکدامني ورزند و زيورهاي خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که (طبعاً) از آن پيداست و بايد روسري خود را بر گردن خويش (فرو) اندازند، و زيورهايشان را جز براي شوهران يا پدران يا پدران شوهران يا پسران يا پسران شوهران شان يا برادران شان يا پسران برادران شان يا پسرخواهران شان يا زنان (هم کيش) خود يا کنيزان شان يا خدمتکاران مرد که (از زن) بي نيازند يا کودکاني که بر عورت هاي زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند و پاهاي خود را (به گونه اي به زمين) نکوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مي دارند معلوم گردد. اي مؤمنان، همگي (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنيد، اميد که رستگار شويد.»

سوره احزاب ایه 59 :

3."أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا"

"اي پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمن بگو: «پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند، اين براي آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديک تر است و خدا آمرزندة مهربان است.»

با توجه به آيات مذکور رابطه مستقيمي در حجاب و نگاه و ارتباط نامشروع مي يابيم.

غضّ بصر و پوشاندن چشم از نگاه ناروا، دستور صريح قرآن به زن و مرد مسلمان است، و چون مرد در برابر غريزه جنسی ضعيف بوده و با نگاه ناروا و آلوده، زودتر اسير هواي نفس مي گردد، از اين رو، ابتداي دستور، خطاب به مرد، و پرهيز از ارتباط نامشروع است. نقطة آغازين هر ارتباط نامشروعي از نگاه حرام زن و مرد به ويژه مرد و خودنمايي زن است، لذا، خداوند حکيم، با سه دستور، حفظ نگاه و اندام از حرام، و رعايت حجاب کامل، پاکي روح و روان و عفّت و پاکدامني مسلمانان را بيمه نموده است، و راهي براي رستگاري و صعود بر قله هاي کمال و معرفت گشوده است.


                                   

 

سوالات سالها پاسخ نیافته از قوّه مجریّه و مقنّنه و قضائیه (تا قبل ازریاست آیت الله رئیسی) و کلیه نهادهای فرهنگی تبلیغی 

1- وقتی از سال 92 یکباره میزان حجاب در اماکن و معابر عمومی کاهش یافت و مانتوها کوتاه شد و تبدیل به بلوز آستین بالای مچ و یقه باز و روسری ها توری و 20 سانتی و شلوارهای زیرزانو و آرایش غلیظ و رقیق فرهنگ عمومی شد و مدام در حال کاهش همین ها هست، کجا بودند و هستند؟  

2- چرا کلیه دستگاههای دولتی و قضایی و خصوصی قانون حجاب مصوّب شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا نکردند و نمی کنند؟ 

3- چرا بیشترین فعالیّت شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 92 تا حضور دبیر قبلی شورا، انتخاب رؤسای دانشگاهها و یا عدم تشکیل جلسه بوده است؟

4- چرا در دبیرخانه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاههای پوشش اسلامی و لباس یک مدل چادر مطابق با حجاب قرآنی مجاز به ارائه نبوده و همه طرّاحان پوشش اسلامی خود بدحجاب و مدل ها بیشتر مناسب محیط میهمانی بوده تا خیابان؟

5- چرا دانشگاهها به ویژه دانشگاه آزاد سالها محل آخرین مدل آرایش مو و صورت و لباس ظاهرا به نام مانتو بود و هست؟

6- چرا برخی دانشجویان چادری بعد از ورود به دانشگاه سراسری و آزاد و... در اثر فرهنگ غالب تمسخر و بایکوت و... مانتویی می شوند؟ 

7- چرا وظایف بسیج دانشجویی و اساتید و نهاد نمایندگی ولیّ فقیه و معاونت فرهنگی دانشگاه و ریاست دانشگاه در رعایت موازین شرعی در دانشگاه در خصوص حجاب و عفاف زمین مانده و دانشجو چادری وارد می شود ولی آرایش کرده و بدحجاب و کمبود حیاء و دوستی با نامحرم و ... خارج می شود؟


                                                  


8- چرا سالها ستاد امر به معروف و نهی از منکرغیرفعّال و ناتوان در مقابله با هجمه های فرهنگی بوده و برخی طلاب و..اقدام به امر به معروف و نهی از منکر نموده و شهید و مجروج شدند یا فحش و توهین شنیدند و می شنوند؟

9- چرا قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تا قبل از ریاست آیت الله رئیسی عمل نشده و موجب شهادت و مجروحیّت و برخورد فیزیکی و... با آمرین به معروف و ناهیان از منکر شد؟

 

                                             

 

10 - چرا دولت 11 و 12 برای خرید پارچه چادر مشکی و مواد اولیه تولید پارچه چادر مشکی ارز دولتی نمی دهد و قیمت چادر مشکی طی 6 سال گذشته با سیر صعودی به شدّت در حال افزایش و غیرقابل خرید برای بسیاری خانواده های مؤمن شده است.

11- چرا دولت از کارخانه های تولید پارچه چادر مشکی در شهر کرد اصفهان و... حمایت لازم را نکرد و موجب قطع تولید پارچه چادر مشکی ایرانی شد؟ چرا قانون حمایت از تولید داخلی شامل کالای استراتژیک چادر و حجاب زن مسلمان ایرانی نمی شود؟ 

12- ...

 آیا وضعیّت حجاب در نظام جمهوری اسلامی با داعیه زمینه سازی ظهور آخرین حجّت خدا حسین زمان مهدی زهرا مطابق هست؟


                                     

مطالب مرتبط

https://www.irna.ir/news/83369830/عاملی-سند-ملی-عفاف-و-حجاب-در-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-بازنگری

جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: متمم ضوابط و مقررات مربوط به عفاف و حجاب که ناظر بر وظایف حاکمیتی کشور بود در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تصویب متمم سند با حفظ مصوبات قبلی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه این متمم با حفظ کلیه مصوبات قبلی مورد بحث قرار گرفت، گفت: شش ماده شامل؛ اهداف، تصریح بر اصالت مصوبات قبلی، راهبردها، وظایف عمومی دستگاه ها، وظایف اختصاصی دستگاه ها و نظام ناظر بر پایش و ارزیابی مقررات عفاف و حجاب در این جلسه به تصویب رسید.
تاکید بر تامین کرامت انسانی و توجه به احترام مردم
وی تصریح کرد: تامین کرامت انسانی، توجه به احترام مردم، استفاده و بهره گیری از امکانات کشور برای صیانت از ارزش های فرهنگی و اجتماعی ایران از نکته های مورد تاکید توسط اعضای جلسه پیرامون موضوع بود.

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی