کد خبر : 214206

چند قطبی در مجلس شورای اسلامی به کام دشمن

آیا این تربیون های آزاد غیرقانونی در خانه ملت؛ تریبون های شخصی نماینده ها و دفتر احزاب سیاسی و گروه ها و شخصیت های سیاسی و صاحبان قدرت و مقام و ثروت در داخل خانه ملت به نام فراکسیون امید و ... نبوده است؟

حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان  نیافتد:

"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ﴿٢٥١

"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد." 


                                    
 

امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهداء 

(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟»   علق /۱۴

سخنرانی و فریاد تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در 4 آبان ماه 1343 در قم: 

"... ای سیاسیون ایران! من اعلام خطر می کنم. ای بازرگانان ایران! من اعلام خطر می کنم. ای علمای ایران! ای مراجع اسلام! من اعلام خطر می کنم. ای فضلا! ای طلاب! ای حوزه های علمیه! ای نجف! ای قم! ای مشهد! ای تهران! ای شیراز!من اعلام خطر می کنم و آن آقایانی که می گویند باید خفه شد و دم در نیاورد آیا در این مورد هم می گویند باید خفه شد؟ در اینجا هم ساکت باشیم و دم در نیاوریم؟! ما را بفروشند و ما ساکت باشیم؟ استقلال ما را بفروشند و ما ساکت باشیم؟! واللّه گناهکار است کسی که داد نزند، واللّه مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند. ... ای علمای قم! بداد اسلام برسید. رفت اسلام،... امروز تمام گرفتاری ما از آمریکاست، تمام گرفتاری ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از آمریکاست، ...."
تمام نمایندگان مجلس در دو دهه اخیرتاکنون، به مردم ایران پاسخ دهند:        

          انواع فراکسیون ها در خانه ملت به چه کارمی آیند؟

۱-انواع فراکسیون ها در خانه ملت ایران، فراکسیون اقلیت و اکثریت و امید و ولایی و مستقلین و...؛ طبق کدام قانون و کدام شرح وظایف نمایندگان؛ از بیت المال و وقت خانه ملت؛ در رقابت پیدا و پنهان با یکدیگربا مدیریّت رؤسای حزبی خود در بیرون از مجلس برای چه فعالیّتی استفاده کرده و می کنند؟

۲-نتایج عملی درکاهش یا حذف معضلات کشوردر اثر فعالیّت این فراکسیون ها در طی ۴سال دوره نمایندگی چه بوده است؟

۳-چرا فراکسیون ها مرجع تعیین ریاست مجلس و هیئت رئیسه و ارائه طرح ولوایح و...و تصویب اولیه آن خارج از صحن علنی مجلس و بدون نظارت مردم بوده است؟

۴-آیا انواع گروه بندی نمایندگان؛ و دادن لیست انتخاباتی و سرلیست!! و...؛ ایجاد انواع فرمانده و کانون قدرت و ثروت و... در داخل و خارج از مجلس درست نکرده است؟

۶-آیا کلمه فراکسیون فارسی و منشاء قانونی دارد؟ 

اصل‏ هشتاد و پنجم: ‎‎سمت‏ نمایندگی‏ قائم‏ به‏ شخص‏ است‏ و قابل‏ واگذاری‏ به‏ دیگری‏ نیست‏. مجلس‏ نمی ‏تواند اختیار قانونگذاری‏ را به‏ شخص‏ یا هیأتی‏ واگذارکند، ولی‏ در موارد ضروری‏ می‏ تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏ های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، در این‏ صورت‏ این‏قوانین‏ در مدتی‏ که‏ مجلس‏ تعیین‏ می‏ نماید به‏ صورت‏ آزمایشی‏ اجرا می‏ شود و تصویب‏ نهایی‏ آنها با مجلس‏ خواهد بود." 

اصل فوق، صرفا کمیسیون های تخصصی را تأئید نموده ونافع هرگونه واگذاری قانونگذاری به شخص و هیأت بوده ولی اکنون رؤسای فراکسیون های متصل به احزاب و شخصیّت های سیاسی خارج از مجلس به ویژه جریان اصلاحات، قانونگذار شده و سایر نماینده های عضو فراکسیون ها صرفا سمت تکثیر رأی رئیس فراکسیون را داشته و حق مصاحبه و اظهارنظر بدون دستور سرلیست و رئیس خود ندارند! حضور بی سروصدای برخی از همه جناح ها طی چندین دوره و تعیین تاریخ مصرف در داخل و خارج مجلس برای برخی نمایندگان از این رویکرد ناشی شده است. برخی بی صدا می آیند و بی صدا می روند برخی سالها بی صدا می آیند ولی یک دفعه در تربیون مجلس در حال تذکر دیده می شوند تا قدم بعدی برای استفاده از وی تأمین شود. 

نمود عینی وضعیّت مذکور، در انتخاب وزراء دولت دوازدهم هست که سه رؤسای فراکسیون امید و ولایی و مستقلین نقش تعیین کننده در تعیین وزیر و رأی اعتماد یا عدم اعتماد دارند. مردم و فرهیختگان که صرفا درد اسلام و انقلاب دارند، کاملا حذف و مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی به محل خصوصی عده ای سیاست پیشه حزبی تبدیل شده است. 

از همین طریق هست، که بسیاری وزرای دولت یازدهم و روحانی علیرغم عملکرد منفی و کشاندن کشور به لبه پرتگاه سقوط از جهت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و تقلبی بودن مدرک تحصیلی روحانی و تخلفات و تقلب عدیده گسترده در انتخابات 96 و...، یک بار نیز روحانی یک سوال دریافت نکرده و یک بار به مجلس احضار نشده است!!

7- آیا عملکرد آن از فرهنگ ایرانی و اسلامی گرفته شده یا غربی و کپی برداری ازمجلس غربیان و... و جهت ایجاد کانون قدرت و اعمال قدرت و فشارپنهان برای دستیابی به اهداف پنهان خود در نهاد رسمی نظام جمهوری اسلامی تعبیه شده است؟!!

8- در کدام اسلام تحزّب  وگروه بندی و جناح های مختلف در کارگزاران نظام اسلامی وجود دارد؟

9- آیا اینها مصداق امّت واحده در قرآن هست؟!

قرآن در آیه 37 سوره مریم؛ اختلاف کنندگان و عامل اجرایی اختلاف را احزاب معرّفی و وعده عذاب می فرماید:

(فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُ وا مِن مَّشْهَدِ یَوْمٍ عَظِیمٍ)

"اما دسته ها[ى گوناگون ] ازمیان آنها به اختلاف پرداختند، پس  واى بر کسانى که کافر شدند از مشاهده روزی دهشتناک"

قرآن در آیه 65 سوره زخرف نیز اختلاف کنندگان را احزاب را معرّفی می فرماید:

(فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْ عَذَابِ یَوْمٍ أَلِیمٍ)

"تا [آنکه ] از میان شان، احزاب دست به اختلاف زدند، پس واى بر کسانى که ستم کردند از عذاب روزى دردناک"

از این دو آیه پیداست؛ عدّه ای در موضوعی اظهار نظر کردند؛ که برخی بر حقّ بودند و گروه های مختلف مخالفت داشته اند.

بنابرنهی گروه بندی در قرآن و شواهد عینی از منشاء اختلافات بین مردم؛ روشن هست که احزاب همواره در مقابل اهل حقّ قرار گرفته و با حقّ مقابله می کنند که وعده عذاب خدا هم از همین جهت بوده است.

10- با مقایسه وضعیّت موجود مجلس شورای اسلامی از مجلسم ششم تاکنون، با اصل‏ شصت و ششم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی میزان فاصله عملکرد مجلس شورای اسلامی عیان است. رئیس مجلس و هیئت رئیسه سالهاست بر اساس میزان تعلق به جناحهای سیاسی به ویژه جریان اصلاحات متصل به دشمنان اسلام با عملکردی عیان در این خصوص، در لابی های فراکسیون ها و خارج از مجلس تعیین می شود، از اینروست که صندلی ریاست مجلس سالها در تصاحب علی لاریجانی فعال جریان اصلاحات تا سال 92 و به ظاهر اصولگرای بعد از سال 92 شده است. در این قانون هیچگونه اشاره ای به مجاز بودن تشکیل انواع فراکسیون های احزاب و تبدیل خانه ملت به خانه احزاب نشده است:

اصل شصت و ششم: "ترتیب‏ انتخاب‏ رئیس‏ و هیأت‏ رئیسه‏ مجلس‏ و تعداد کمیسیونها و دوره‏ تصدی‏ آنها و امور مربوط به‏ مذاکرات‏ و انتظامات‏ مجلس‏ به‏ وسیله‏ آیین‏ نامه‏ داخلی‏ مجلس‏ معین‏ می‏ گردد.
11- متن‏ قسم‏ نامه‏ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی ایران:
بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏
"
من‏ در برابر قرآن‏ مجید، به‏ خدای‏ قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ و با تکیه‏ بر شرف‏ انسانی‏ خویش‏ تعهد می‏ نمایم‏ که‏ پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏ دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشم‏، ودیعه‏ ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوان‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنم‏ و در انجام‏ وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏ کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏ کنم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ و تأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم‏."
طی دو دهه گذشته حداقل 50% عملکرد چند نماینده با قسم شرعی و اصل مذکور و سایر قوانین و شرح وظایف نمایندگان مطابقت داشته و دارد؟
12- اصل‏ شصت و نهم: ‎‎"مذاکرات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید علنی‏ باشد و گزارش‏ کامل‏ آن‏ از طریق‏ رادیو و روزنامه‏ رسمی‏ برای‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر شود."
 مدتهاست مردم ایران، همانان که کرسی های نمایندگی را که بر روی خون شهداء و زجر هزاران جانباز و آزاده و زجر مردم ایران در دفاع از اسلام و انقلاب شناور هست، به امانت در اختیار گرفته اند، نامحرم شده و همه امور و قوانین خارج از صحن علنی تصویب و فقط در صحن علنی آراء از قبل تعیین شده در انواع فراکسیون ها و ... نمایش داده می شود! همچون انتخاب ریاست مجلس که احدی توان مخالفت ندارد، و نیز برجام که عرض 20 دقیقه تصویب شد وده ها مورد دیگر از عدم اجرای قسم شرعی و نیز اخیرا ممانعت از تذکر نمایندگان با توسل به فناوری روز که عملا سیستم تعبیه شده باید اجازه حرف زدن به نماینده بدهد نه وظایف قانونی نماینده!!
13- ‏اصل هشتاد و یکم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی: 
"دادن‏ امتیاز تشکیل‏ شرکتها و مؤسسات‏ در امور تجارتی‏ و صنعتی‏و کشاورزی‏ و معادن‏ و خدمات‏ به‏ خارجیان‏ مطلقآ ممنوع‏ است‏."
اصل‏ هشتاد و دوم: استخدام‏ کارشناسان‏ خارجی‏ از طرف‏ دولت‏ ممنوع‏ است‏ مگر در موارد ضرورت‏ با تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏"
این قانون مبنایی و حافظ استقلال و حقوق مردم ایران، در دولت خاتمی به ویژه دولت یازدهم و روحانی عملا حذف شده و نفت ملی ایران از سال 92 تاکنون با سرعت و با تمام قوای وزیر نفت دولت یازدهم به خصوصی تبدیل شده است! همان که هنگام تعیین وزیر نفت، چنان لابی رسانه ای قدرت نمایی کرد که زنگنه را تبدیل به تنها غریق و فرشته نجات بخش اقتصاد ایران و تنها گزینه در احقاق حق مردم نمایاند واز فراکسیون و لابی بیرون مجلس به مجدد وزارت نفت را در اختیار گرفت و پرونده کرسنت هم فراموش شد!! ولی جریمه و خسارت عمده پای ملت ایران ماند!!همان لابی ها مجدد بکار افتاده اند تا ملک خصوصی خود را از دست ندهند. علی لاریجانی رئیس فراکسیون امید و عضو اصلی جریان اصلاحات حامی وی بوده و هست!
14- ...

مطالب مرتبط:

به گزارش خزر، به دنبال دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دولت اصلاحات در هفتم اسفند، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواستار برخورد رئیس مجلس با نمایندگان عضو این فراکسیون شده اند.

http://www.zabanegooya.com/News/62740.html?catid=4&title=%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-

تعیین ۱۵ شاخص موردنظر "نمایندگان ولایی" برای وزرای کابینه دوازدهم

http://www.isna.ir/news/96050100561/%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85

تحلیل یک عضو فراکسیون امید از آثار رای اعتماد مجلس به وزرا

http://www.isna.ir/news/95081510094/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%A7


معاون پارلمانی رییس جمهور از تعیین دیدارهای روحانی با سه فراکسیون مجلس درباره انتخاب وزرا خبر داد.

http://www.yjc.ir/fa/news/6172060/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AA%D8%A7-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

ثبت شده توسط : منصوره وطنی

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :
بالای صفحه اصلی