615رکورد در مدت زمان 0.046ثانیه
عبارت مورد جستجو :
تا وقتی احکام اقتصاد اسلامی در کشور عملی نگردد، همچنان به بن بست های اقتصادی و نابسامانی اقتصاد کشور و حاکمیّت اقتصاد غربی و کاهش روز افزون رفاه اجتماعی اکثر مردم و برخورداری قشر مرفه از ثروت ملی و...، افزوده خواهد شد.
سیره عملی شهدای جنگ تحمیلی در قرن بیستم، الگوی مسلمان عصر تکنولوژی هست.
واقعه غدیر امضای تحقق حکومت معصوم و جاودانگی اسلام تا روز قیامت هست.
وظیفه مسلمان پیدا کردن مصداق عینی آیات و احادیث در عصر حاضر هست؛ تا بتواند؛ صف حقّ و باطل را تشخیص داده و خود را در پناه اسلام و کنار امام زمان و مسلمانان واقعی قرار دهد. امسال؛ عاشورا را بر یزیدیان و یزید صفتان عاشورا کنیم.
نتایج دنیوی و اخروی دین داری با تظاهر به دین داری کاملا متفاوت و متضاد می باشد. دین داری به مسلمانی منجر می شود و تظاهر به دین داری به مسلمان نمایی. هر دو ظاهرشان یکسان ولی اعمال شان و خلوت و جلوت شان کاملا متفاوت هست. جلوت و خلوت مسلمان همیشه یکسان هست.
آیات و روایات متعددی هر گونه گروه بندی و حزب سالاری در جامعه اسلامی را منع نموده و حزب گرایی را عامل تفرقه بین مردم می داند. آیا ردّ صریح هرگونه حزب گرایی و گروه بندی در آیات متعدد؛که منجر به تفرقه و حذف وحدت در بین مردم می شود؛ اقدام به تشکیل حزب و گروه و دسته بندی مردم و حاکمان؛ از نظر اسلام خلاف نص صریح آیات قرآن نیست؟
نوع روابط والدین با یکدیگر و با کودک و شرائط اقتصادی خانواده در نحوه تربیت و میزان تربیت پذیری کودک و شکل گیری وجدان اخلاقی و باورهای دینی و اعتقادی و... وی نقش تعیین کننده دارد.
افزایش ساعات استفاده از رسانه های جمعی به ویژه در کودکان و نوجوانان، علاوه بر اختلال در تربیت و روابط خانوادگی، موجب بیماری های جسمی و روحی متعددی هست که با کنترل دقیق می توان ضررهای ناشی از ابزار ارتباط جمعی را کاهش داد.
همه احکام شرعی باید با توجه به نظر شارع و محدودیت های ایجاد شده انجام گیرد. تبدیل حکم محدود شده ازدواج موقّت به هوسرانی و اشتغال دائمی و کالا انگاری مخلوق خدا، سوء استفاده از حکم خدا و تحریف آن و ظلم عظیم به زن نیز هست.
برهمه فرهنگ بانان ومتولیان فرهنگی ومذهبی لازم است باسازوکارهای منطقی وشرعی وقانونی جلوی سوء استفاده های معمول به بهانه آیه قرآن رابگیرند ودشمن رانیزخلع سلاح نمایند.
  • تعداد رکوردها : 615
بالای صفحه اصلی